W przypadku silnika 2,0 TSI (147 kW) nabywcy skazani dotychczas byli jedynie na przekładnię manualną lub automat Tiptronic. Dwusprzęgłowa przekładnia dostępna była jedynie ze słabszymi jednostkami. Obecnie w roku modelowym 2010 Passat będzie także dostępny z silnikiem 2,0 TSI i sześciostopniową przekładnią DSG. Tym samym Tiptronic w Passacie odchodzi w zapomnienie.
Kolejną zmianą jest modernizacja silników 1,4 TSI (90 kW), 1,8 TSI (118 kW) i już zmodyfikowanego 2,0 TSI do wymogów normy emisji szkodliwych spalin Euro 5.
Kolejna nowością będzie czterocylindrowy silnik 2,0 TDI BlueMotion Technology, który po zmianach zmniejszył o 0,9 l/100 km zużycie oleju napędowego. Obecnie spala jedynie 4,7 l/100 km.
Zmiany dotyczą także wnętrza pojazdu. Klimatyzacja otrzymała nowy panel sterowania z możliwością regulacji po pełnych stopniach i podgrzewanie foteli z trzema stopniami ustawień zamiast dotychczasowych pięciu.
Adaptacyjny tempomat Front Assist jest obecnie dostępny do wszystkich silników poza 1,6 MPI a 1,4 TSI.