Grupa Volkswagen - VW, Audi, Škoda, SEAT, Bentley, Bugatti, Lamborghini oraz od niedawna Porsche, wyprodukowała w ciągu trzech kwartałów 2009 roku łącznie 4,4 mln samochodów. Na drugie miejsce spadła liderująca w 2008 roku Toyota – 4 mln, a trzeci jest Ford – 3,7 mln przed GM – 3,6 mln.

Przyznać trzeba, ze stało się to w wyjątkowo sprzyjających okolicznościach, gdy Toyota ma problemy na ważnym rynku amerykańskim i mniejszej aż o 2 mln samochodów produkcji. Już w pierwszym kwartale 2009 roku Toyota wyprodukowała o 50 proc. mniej samochodów niż wanalogicznym okresie minionego roku.

Natomiast marki VW Group na rynku amerykańskim nadal odgrywają marginalną rolę i z tego powodu ich kryzys nie dotyczy w aż tak znaczącym stopniu. Najważniejszymi rynkami dla niemieckiego koncernu są Niemcy i Wielka Brytania, gdzie w osiągnięciu rekordowych wyników pomogła pomoc rządowa i dopłaty przy zakupie nowych aut i złomowaniu starych. Swój znaczny udział w tych wynikach ma m.in. Škoda Auto, która w Niemczech zwiększyła sprzedaż Fabii aż o 92 proc, a Octavii o 20 proc.

Ważne są także dla Volkswagena wyniki w Chinach, gdzie motoryzacja przeżywa prawdziwy boom. Tutaj sprzedano w niektórych miesiącach przynajmniej 25 proc. całej światowej produkcji koncernu.