Poprzedni Volkswagen Caddy również oferowany był w wersji z napędem CNG. Wtedy pojazdy były produkowane w Antoninku i wyposażone już wstępnie w wydech, reduktor ciśnienia, główny przewód gazowy i mały zbiornik benzynowy. Następnie były transportowane do zakładu zabudów specjalnych w Swarzędzu i tam uzupełniane o instalację CNG. Nowy Caddy 5 z napędem na gaz ziemny powstaje w całości w głównym zakładzie Volkswagena w Poznaniu.
Dalsza część tekstu pod materiałem wideo
Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideoSilnik w nowym Volkswagenie Caddy 5 może pracować zarówno na benzynę, jak i na gaz ziemny. To jednostka napędowa 1.5 TGI o mocy 96 kW z manualną skrzynią biegów. W samochodzie montowanych jest aż pięć zbiorników gazu o łącznej pojemności wodnej 139 l. Mieści się w nich ok. 35 m sześć. gazu pod ciśnieniem 180-200 bar. Zbiornik benzyny ma natomiast pojemność 11,5 l. W napęd CNG wyposażana jest dłuższa wersja modelu — Volkswagen Caddy 5 Maxi, z rozstawem osi wynoszącym 2970 mm w wersji Cargo oraz osobowej, w tym również w wersji 7-miejscowej.
Caddy z napędem na gaz ziemny stanowi ważne uzupełnienie tej oferty, łącząc walory użytkowe z przyjaznym środowisku napędem
powiedział Marcin Kanturski, kierownik produkcji w zakładzie Volkswagen Poznań.
Duża grupa pracowników uzyskała specjalne uprawnienia
Ponad pięćdziesięciu pracowników zostało przeszkolonych i uzyskało uprawnienia Transportowego Dozoru Technicznego umożliwiające tankowanie samochodów CNG oraz uprawnienia gazowe SEP (G3). Ale montaż instalacji na gaz ziemny wymaga od pracowników Volkswagen Poznań również specjalnych umiejętności. W związku z tym, w ramach przygotowania do produkcji seryjnej Caddy 5 CNG, został zorganizowany szereg szkoleń dla pracowników produkcji oraz jakości.