"Polak kupuje auto używane", badanie przeprowadzone przez IBRiS na zlecenie Santander Consumer Mutlirent, miało dać odpowiedź na pytanie, ilu Polaków jest zainteresowanych kupnem samochodu używanego, a także ile klienci zamierzają na taki samochód przeznaczyć. Uzyskane wyniki pokazują, że polscy kierowcy wciąż są mocno zainteresowani używanymi pojazdami i właśnie taki w br. planuje kupić 17 proc. ankietowanych. To oznacza, że co szósty kierowca myśli o wyborze pojazdu z drugiej ręki.

Dalsza część tekstu pod materiałem wideo

Auta używane popularne wśród młodych kierowców oraz mieszkańców wsi

Największą grupą osób poszukujących auta używanego są młodzi kierowcy (18-29 lat) — w tej grupie niemal co czwarta osoba (22 proc.) przymierza się do pojazdu z rynku wtórnego. Niemal taki sam odsetek (23 proc.) stanowią mieszkańcy wsi. W miastach powyżej 250 tys. mieszkańców jest to już 18 proc. Spośród wszystkich planujących zakup auta używanego większość (53 proc.) chce skorzystać z finansowania zewnętrznego, w tym 20 proc. z leasingu. Pozostali, czyli 47 proc. ankietowanych, przeznaczą na zakup pojazdu własne środki.

Najbogatsi celują w auta używane kosztujące nawet 100 tys. zł

Badanie "Polak kupuje auto używane" pokazało, że niemal połowa ankietowanych (47 proc.) celuje w samochody kosztujące od 10 do 30 tys. zł i są to głównie kobiety oraz osoby w wieku powyżej 30 lat. Co ciekawe, młodsi kierowcy, przed 30. rokiem życia, planują przeznaczyć na zakup od 31 do 50 tys. zł. Najwięcej, bo od 51 do 100 tys. zł, na auto z drugiej ręki wydadzą najbogatsi, tj. ci, których dochód startuje od 7 tys. zł netto, przy czym wśród wszystkich badanych stanowią oni 17 proc.