- Aby rozpocząć produkcję w Polsce Volkswagen zainwestował ponad 40 milionów złotych
- Produkty poznańskiej odlewni trafią do fabryki Volkswagena w Zwickau, która przygotowuje się do rozpoczęcia seryjnej produkcji elektrycznego ID.3
- Odlewnia w Poznaniu jest jednym z największych zakładów w Europie. Pod względem wielkości to trzeci w kolejności zakład odlewniczy, jaki obecnie posiada koncern Volkswagena
W Poznaniu rozpoczęto produkcję obudowy przekładni silnika do nowego elektrycznego Volkswagena ID.3. Komponenty trafią do fabryki Volkswagena w Zwickau, która przygotowuje się do rozpoczęcia seryjnej produkcji pierwszego elektrycznego Volkswagena z rodziny ID. Czas nagli, bo start produkcji samochodu zaplanowano na listopad. Zakład ma zatem jeszcze tylko kilka miesięcy, by zgromadzić odpowiednią liczbę części, wśród których będą również produkty z Polski.
Aby rozpocząć produkcję w naszym kraju Volkswagen zainwestował ponad 40 milionów złotych. Środki przeznaczono na zakup nowych urządzeń i rozbudowę infrastruktury. Nową zdigitalizowaną linię produkcyjną zbudowano na powierzchni 1200 m2 i wyposażono w nowoczesny park maszynowy. Cały proces produkcyjny jest w pełni zautomatyzowany i nadzorowany przy użyciu kamer, skanerów i robotów. Dotyczy to nawet pakowania, by poprawić efektywność logistyki.
Choć linia jest zautomatyzowana, to jednak Volkswagen potrzebował nowych pracowników. Do obsługi linii przeszkolono zatem 15 osób. Co więcej, pracę zaczną także trzej absolwenci szkoły prowadzonej na terenie poznańskiej odlewni.
Odlewnia w Poznaniu jest jednym z największych zakładów w Europie. Pod względem wielkości to trzeci w kolejności zakład odlewniczy, jaki obecnie posiada koncern Volkswagena. Poznański zakład prócz obudowy do ID.3 wytwarza także głowice cylindrowe, obudowy sprzęgła, przekładni kierowniczej i skrzyni biegów oraz wsporniki przedniej osi zawieszenia. Produkcja trafia nie tylko do pobliskich fabryk koncernu w Polkowicach czy do sąsiednich Czech i w Niemiec. Części są wysyłane również na Węgry oraz do Brazylii, Chin i Indii.
Choć linia jest zautomatyzowana to jednak Volkswagen potrzebował nowych pracowników. Do obsługi linii przeszkolono zatem 15 osób.
Planowana produkcja w Polsce to nawet 500 000 odlewów rocznie
Poznański zakład prócz obudowy do ID.3 wytwarza także głowice cylindrowe, obudowy sprzęgła, przekładni kierowniczej i skrzyni biegów oraz wsporniki przedniej osi zawieszenia.
Volkswagen chwali się, że produkcja jest neutralna pod względem emisji CO₂.
Odlewnia w Poznaniu jest jednym z największych zakładów w Europie. Pod względem wielkości to trzeci w kolejności zakład odlewniczy jakie obecnie posiada koncern Volkswagena.
Komponenty trafią do fabryki Volkswagena w Zwickau, która przygotowuje się do rozpoczęcia seryjnej produkcji pierwszego elektrycznego Volkswagena z rodziny ID. Czas nagli, bo start produkcji samochodu zaplanowano na listopad.