Citroen Visa zadebiutował jesienią 1978 roku. Koła przedniej osi napędzane były 2-cylindrowym silnikiem o pojemności 652 cm3 chłodzonym powietrzem bądź 4-cylindrową jednostką o pojemności 1124 cm3 chłodzoną cieczą. W roku 1985 na rynek trafiła odmiana GTI, która w hierarchii modelowej ulokowała się pod wersją 1000 Pistes z napędem na cztery koła.

Pod maską Citroena Visa GTI ulokowano 4-cylindrowiec o pojemności 1580 cm3 napędzający przednie koła. Dzięki mocy 77 kW (105 KM) przy 6250 obr./min samochód osiągał prędkość maksymalną 188 km/h, a do setki rozpędzał się w 9,1 s. Później silnik podrasowano do 85 kW (115 KM) przy 6250 obr./min, dzięki czemu prędkość maksymalna wzrosła do 192 km/h, a czas przyśpieszenia od 0 do 100 km/h skrócił się do 8,8 s.

Reklama tego modelu była w swoim czasie chyba popularniejsza od samego auta. Citroen Visa GTI z kaskaderem Remy Juliennem za kierownicą zostaje w niej wystrzelony równolegle z odrzutowcem Super Etendard z pokładu lotniskowca Clemenceau, a po skoku do wody wypłynie na grzbiecie łodzi podwodnej.