Projekt samochodu Nowa Warszawa narodził się w głowie Michała Koziołka już wiele lat temu. 27 latek z Wrocławia, pasjonat motoryzacji, rysownik i prowadzący szkołę rysunku we Wrocławiu już wiele razy próbował zmierzyć się z charakterystycznym designem starej Warszawy i zaadoptować jej linie w nowej bryle.

Pomysł stworzenia prawdziwego auta, na podstawie własnych projektów zaczął nabierać realnych kształtów dopiero pod koniec roku 2012, kiedy udało się zrealizować inny projekt " Syrena na Euro " (Syrena, zbudowana od podstaw, silnik 3.0 z BMW e46 Coupe, 300KM, 900 kg - masy własnej, napęd na tył, 17 calowe felgi).

Po zakończeniu tworzenia Syreny i ogromnej aprobacie społecznej, młody projektant postanowił iść dalej i zrealizować swoje największe marzenia. Reaktywować ikonę Polskiej motoryzacji - Warszawę. Już w grudniu 2012 roku zostały przedstawione 4 koncepcje samochodu New Warsaw (ze względów prawnych, nie można użyć nazwy Nowa Warszawa) i poddane głosowaniu internautów. Wygrała koncepcja najbardziej nawiązująca do pierwowzoru - Retrodesign.

W przeciągu kilku miesięcy Michał Koziołek zebrał grupę pasjonatów i idealistów. Adam Mally, Jacek Śniadecki, Łukasz Myszyński, Dawid Ozga, Michał Puchalski i Zbigniew Żelazny, to właśnie osoby, które zarażone pomysłem Koziołka, uwierzyły w zapoczątkowaną przez niego idee. Prace ruszyły bardzo szybko, projekt przechodził wiele zmian design'erskich, wiele korekt, nowych rozwiązań i pomysłów. Wiele godzin rysunków, obliczeń, nieprzespanych nocy, jednak każdy dzień zbliżał grupę do rozpoczęcia pierwszych prac nad gotowym autem.

W międzyczasie udało się pozyskać wielu sponsorów, którzy uwierzyli w projekt, a także udało się znależć inwestora, który pozwolił urealnić cały pomysł reaktywacji legendy. Prace rozpoczęły się, auto powstaję z najlepszych materiałów (nadwozie Kevlar, silnik 5.0 V10 i moc 507 KM, napęd na tył przenoszony poprzez 7-stopniową skrzynię półautomatyczną. Do tego 22 calowe felgi Lexani Johnson II na oponach 255/30 przód i 295/25 tył.)

Wewnątrz królować będzie skóra najlepszej jakości, drewniana wyściółka podłogi i elementy metalowe w formie wydruków 3D. Wszystko na najwyższym poziomie technicznym i zgodnie z trendami. Pojawi się tez wiele ciekawych rozwiązań, jak kamera 360 umieszczona wewnątrz auta, obserwująca wszystko dookoła pojazdu, elektryczny skuter, chowany w specjalnej podłodze pod bagażnikiem, czy wysuwana pneumatycznie szuflada na eleganckie koszule.

Równolegle z budową gotowego auta, powstawał model New Warsaw w skali 1:1, którego zdjęcia możemy teraz oglądać. To jeden z najważniejszych etapów projektu. Dzięki modelowi pojazdu w realnej skali można było nanieść niezbędne poprawki, uniknąć błędów wielu błędów i przede wszystkim zobaczyć proporcje w realnych rozmiarach.

Jednak przed grupą jeszcze długa droga, choć trzeba przyznać, że założenia, które przyjęli na początku, realizują w 100 procentach.

Prezentacja gotowego auta zaplanowana jest na październik 2014 roku. Jeśli znajdą się klienci na zakup pojazdu, zostanie wtedy wyprodukowanych łącznie 11 sztuk (pierwsza prototypowa nie będzie na sprzedaż) w przeciągu 3 lat. Auto z pewnością będzie kosztownym pojazdem, ale także bardzo unikatowym i następcą legendy. Oczywiście, jest to niewielka ilość jak na całą Polskę, jednak nie zapominajmy, że sa to jedynie "zwykli ludzie", niemający fabryki, czy milionów na końcie, a do swojego celu dążą poprzez prace, pasję i idee. Jest to pierwszy "mały" krok dla Polskiej motoryzacji...ale może jeden z ważniejszych. Czy będzie to jeden i jedyny krok? Czy może pierwszy przygotowujący do biegu?

Jak zapewnia Koziołek, jeśli cały projekt powiedzie się i samochody znajdą swoich nabywców, wówczas uda sie zebrać kapitał potrzebny do kolejnego ruchu. Rozpoczną się prace nad stworzeniem pojazdu elektrycznego, dla " każdego" dwumiejscowy pojazd, o zasięgu około 150 km, lekki i w kwocie do 20 tys. zł w zakupie. Ktoś powie: "nierealny plan"...ale czy nie to samo mówiono, kiedy pojawiły się pierwsze rysunki Warszawy?

Cała grupa wierzy, że projekt New Warsaw, może być początkiem nowej ery dla Polskiej motoryzacji, mały pierwszy krok, ale jakże znaczący dla nas, dla pasjonatów. W końcu nawet największe marki powstawały latami. Spójrzmy więc na wiele lat do przodu, nie na dzień, dwa, ale co będzie za 10 lat, 20...czy widać tam prężnie działające fabryki polskich aut? Tego nie wiadomo, ale marzeń nikt nie zabierze. Najważniejsze, żeby nie poddać się w dążeniu do swojego celu. W końcu cała idea projektu to pokazanie, że warto wierzyć w marzenia, nawet te najbardziej szalone i za 10 lat lepiej powiedzieć sobie : " nie wyszło, ale dałem z siebie wszystko i " niż: " ciekawe co by było teraz, gdybym nie przestał czegoś robić kiedyś".

New Warsaw powstaje dzięki współpracy z About-S, a postępy można śledzić na stronie internetowej newwarsaw.com oraz na fanpagu: facebook.com/newwarsaw. Samochód tworzą:

Michał Koziołek - projekt, prowadzenie projektu, organizacja, marketing, tworzenie auta i modelu Jacek Śniadecki - modelowanie Dawid Ozga - rendering i komputerowe wsparcie wizualne projektu  Łukasz Myszyński - wsparcie projektowe Zbigniew Żelazny - wsparcie techniczne Adam Mally i Michał Puchalski - wsparcie techniczne projektu