Alfa Romeo MiTo zdobyła 462 punkty, wyprzedzając tym samym Lancię Delta, która uzbierała 348 punktów, oraz Forda Fiesta z wynikiem 295 punktów. Włoski Związek Dziennikarzy Motoryzacyjnych (UIGA) przyznał więc modelowi Alfa Romeo MiTo tytuł "Auto Europa 2009", najważniejsze wyróżnienie przyznawane przez włoską prasę specjalistyczną. Nagroda wprowadzona w 1987 roku jest przyznawana samochodom konstruowanym i sprzedawanym w Europie, które z punktu widzenia nabywcy stanowi najlepszą mieszankę technologii, ceny oraz estetyki.

“Jesteśmy bardzo szczęśliwi, że tak szacowne jury wyraziło uznanie dla siły i nowoczesności idei skoncentrowania największych zalet Alfa Romeo w samochodzie kompaktowym - komentuje Luca De Meo, Dyrektor Zarządzający Alfa Romeo Automobiles. "Ta prestiżowa nagroda jest dla nas potwierdzeniem sukcesu jaki odniósł projekt ponownego wylansowania Marki, któremu poświęcamy najwyższą uwagę."

MiTo to auto sportowe o kompaktowych rozmiarach, dzięki któremu Alfa Romeo po raz pierwszy wchodzi do tego segmentu rynku. Auto to powstało z myślą o podbiciu nowej generacji Alfistów. Nowy kompakt włoskiej marki w 4 metrach mieści wszystkie zalety Alfa Romeo: włoski styl, zwinność i wyrafinowanie techniczne dla jak największej przyjemności z jazdy. Poczynając od agresywnej linii zewnętrznej połączonej z wewnętrznym designem, reprezentującej najpełniejszy wyraz stylu “made in Italy", rozpoznawalnego dzięki sportowemu charakterowi i wyszukanej dbałości o detale. Model został wprowadzony na rynek w trzech wersjach silnikowych: 1.4 benzynowy Turbo o mocy 155 KM, 1.6 JTDM o mocy 120 KM oraz 1.4 o ograniczonej mocy (78 CV) dla młodych kierowców.

Ponadto, jak każda Alfa Romeo, MiTo stanowi koncentrat awangardowych rozwiązań technicznych dzięki niektórym elementu wyposażenia, takim jak na przykład elektroniczny system Q2, który działając wyłącznie na hamulce daje efekt automatycznego dyferencjału; system DST (Dynamic Steering Torque) integrujący elektryczne wspomaganie kierownicy z Vehicle Dynamic Control oraz przede wszystkim, system Alfa DNA , który kompaktowa Alfa Romeo wprowadza jako pierwsza do swojego segmentu. Chodzi o rodzaj przełącznika wpływającego jednocześnie na silnik, hamulce, układ kierowniczy, system zawieszeń i skrzynię biegów, pozwalający na wybór trzech różnych "zachowań" samochodu, w zależności od sytuacji lub woli klienta: super sportowy (Dynamic), miejski (Normal), zapewniający maksymalne bezpieczeństwo również w warunkach niskiej przyczepności (All-weather).

Oficjalne wręczenie nagrody odbędzie się w grudniu podczas najbliższej wystawy motoryzacyjnej w Bolonii. Tym samy wzrasta do 11 liczba samochodów Fiat Group Automobiles uhonorowanych tytułem “Auto Europa". Poprzednio były to: Alfa 164 (1988), Fiat Tipo (1989), lFiat Cinquecento (1993), Fiat Punto (1995), lFiat Bravo/Brava (1996), Alfa Romeo 156 (1998), Alfa Romeo 166 (1999), Fiat Panda (2004), Fiat Grande Punto (2007) oraz Fiat 500 (2008).