Kobiety to potrafią. Laura zadbała również o techniczną stronę 147 GTA. Zastosowała, wydaje się, bardzo prostą zasadę: samochód powinien mieć mocny 6--cylindrowy silnik o pięknym brzmieniu, 6-biegową skrzynię biegów, sportowe zawieszenie i skuteczne hamulce. W taki oto sposób pod maską Alfy 147 GTA znalazł się 6--cylindrowy silnik o pojemności 3,2 l, uzyskujący moc 250 KM. Wydaje rzeczywiście rasowy pomruk i jakby pół sekundy po tym, gdy przyciśniemy pedał gazu. Chociaż "setkę" na liczniku osiąga już w 6,3 s, to nie czujemy, by takie przyspieszenie wbijało nas w głębokie, dobrze wyprofilowane fotele, które także wzorowo utrzymują kierowcę i pasażera obok na ostrych zakrętach. Częste operowanie dźwignią zmiany biegów nie sprawia kłopotów. Przełożenia są krótkie, wchodzą lekko i precyzyjnie. Z szóstego biegu w zasadzie można nie korzystać. Chyba że jedziemy autostradą ponad 140 km/h. Silnik bardzo elastyczny. Przyspieszanie na wyższych biegach z małej prędkości odbywa się bez problemu. Na zakrętach niekoniecznie trzeba redukować do "dwójki". Alfa poradzi sobie również na "trójce". Również jadąc z większą prędkością i na wyższym biegu, nie trzeba redukować, żeby nagle przyspieszyć. Ale nie tylko silnik zasługuje na uznanie. Również zawieszenie znakomicie zachowuje się na zakrętach. Z przodu mamy wysoko zamocowane podwójne, trójkątne wahacze, z tyłu kolumny McPhersona. Zawodowi kierowcy, którzy testowali auto na specjalnym torze Fiata koło Mediolanu, bezproblemowo wychodzili z ostrego zakrętu przy prędkości ponad 120 km/h. To również zasługa bardzo precyzyjnego układu kierowniczego. Na wszelki wypadek samochód naszpikowano techniką dbającą o bezpieczeństwo. Standardem jest ABS, elektroniczny rozdział siły hamowania (EBD), kontrola trakcji - ASR, MSR, czyli elektroniczny system przeciwdziałający blokowaniu kół podczas hamowania silnikiem. Jest także system VDC, a więc kontrola dynamiki pojazdu (ESP). W Europie Zachodniej Alfa Romeo 147 GTA wczesną wiosną. W Niemczech będzie kosztować około 30 tys. euro. W Polsce ma być o kilkanaście tys. złotych tańsza od Alfy 156 GTA z tym samym silnikiem, za którą trzeba zapłacić ponad 150 tys. złotych.
Galeria zdjęć
Włoska legenda
Włoska legenda