FCX Clarity jest kolejnym krokiem w dążeniach Hondy do upowszechnienia zaawansowanej technologii pojazdów napędzanych ogniwami paliwowymi.Pierwsze dostawy modeli FCX Clarity do ograniczonej grupy klientów w Południowej Kalifornii rozpoczną się latem 2008 roku. Więcej informacji na temat udostępnienia samochodu na zasadach leasingu zostanie ujawnionych w momencie debiutu rynkowego. Obecne plany zakładają trzyletni okres leasingu, przez który klient będzie zobowiązany do płacenia raty w wysokości 600 dolarów miesięcznie. Cena zawiera koszty obsługi oraz ubezpieczenie. FCX Clarity wykorzystuje stos ogniw paliwowych typu V Flow, który w połączeniu z zwartym i wydajnym zestawem akumulatorów litowo-jonowych oraz z pojedynczym zbiornikiem na wodór napędza silnik elektryczny. Ogniwa paliwowe są głównym źródłem zasilania pojazdu. To tu wodór łączy się z tlenem atmosferycznym, a energia powstała w skutek tej reakcji przetwarzana jest w moc elektryczną, która napędza pojazd. Dodatkowa energia generowana jest dzięki odzyskiwaniu energii kinetycznej pochodzącej z hamowania i wytracania prędkości pojazdu (zwanego również hamowaniem z odzyskiem energii). Uzyskana w ten sposób energia, łącznie z nadmiarem energii pochodzącej z ogniw paliwowych, jest sukcesywnie magazynowana w akumulatorach litowo-jonowych i wykorzystywana do wspomagania głównego napędu w sytuacjach tego wymagających. Jedynym związkiem emitowanym przez pojazd jest woda.źródło: Honda
Wodorowa Honda
Napędzana wydajnym zwartym stosem ogniw paliwowych Honda V Flow, FCX Clarity charakteryzuje się zerową emisją szkodliwych związków do atmosfery, powiększonym zasięgiem, wyższą mocą i wydajnością oraz niższą masą własną. Eleganckie dynamiczne nadwozie z nisko umieszczonym środkiem ciężkości zapewnia luksusowe warunki podróżowania, czyli to co do tej pory było niemożliwe w samochodach napędzanych ogniwami paliwowymi.