Kilka dni przed oficjalnym odsłonięciem nowej flagowej limuzyny BMW, przez przypadek wyciekły jej zdjęcia. W konfiguratorze BMW Austria przez kilka minut można było podejrzeć ceny, specyfikacje i fotografie detali. Serwisowi BimmerToday udało się zrobić kilka zrzutów ekranowych, nim informatycy naprawili błąd na stronie bmw.at.
Nowe BMW serii 7 pojawi się w sprzedaży w Polsce późną jesienią. Początkowo będzie oferowane z trzema silnikami do wyboru – dwoma benzyniakami i jednym dieslem. Podstawowe 740i osiąga moc 326 KM, mocniejsze 750i z podwójnie doładowanym V8 oferuje 450 KM i występuje wyłącznie z napędem xDrive. Model 730d będzie osiągał moc 265 KM i również można do niego zamówić 4x4. W późniejszym okresie do oferty dołączą jeszcze odmiany 740d (320 KM), 750i (449 KM), 760i (544 KM) oraz hybryda plug-in 740e z 4-cylindrowym silnikiem benzynowym.
Jak to zwykle w klasie najbardziej luksusowych limuzyn, BMW przygotowało też kilka nowatorskich gadżetów. Poza całym zastępem asystentów jazdy, którzy częściowo będą potrafili przejąć prowadzenie, kierowca może skorzystać z automatu parkującego uruchamianego... kluczykiem. Niczym James Bond będzie można uruchomić zdalne parkowanie!
W konstrukcji nadwozia nowej siódemki użyto włókien węglowych, dzięki czemu auto waży o 130 kg mniej od obecnej generacji. Bawarczycy są bardzo dumni z tego rozwiązania, dlatego na samochodzie umieszczają plakietkę z napisem „Carbon Core”.
BMW twierdzi, że poprawiło też komfort jazdy. Zrezygnowano z opon typu run-flat, opcjonalnie jest też dostępne pneumatyczne zawieszenie przy obu osiach. Balans mas wynosi idealne 50:50, dzięki czemu samochód ma się prowadzić lepiej od konkurentów – Mercedesa klasy S i Audi A8. Podobnie jak w Porsche i Renault przy tylnej osi zastosowano mechanizm skręcający – przy wyższych prędkościach poprawia on stabilność jazdy, a w mieście – zmniejsza promień skrętu.
Już w środę wieczorem przekażemy wam prosto z prezentacji w Monachium więcej szczegółów na temat nowej serii 7 – śledźcie nasz profil na Facebooku!
Galeria zdjęć
W kokpicie dużo nowości ale też znajome kierowcom BMW kształty. Nad wszystkim góruje 10,2-calowy wyświetlacz
Nim BMW odkryło pomyłkę, serwis BimmerToday wykonał zrzuty ekranowe, które możemy wam zaprezentować. Nowa „siódemka” trafi na nasz rynek późną jesienią, początkowo będa dostępne 3 jednostki napędowe.
Podstawowy, 6-cylindrowy silnik benzynowy (oznaczenie 740i) będzie osiągał moc 326 KM. Alternatywnie będzie dostępna „V8-ka” z podwójnym doładowaniem rozwijająca 450 KM i seryjnym napędem 4x4 (model 750i xDrive).
Panel obsługi klimatyzacji jest częściowo dotykowy. Ikoną z lewej reguluje się intensywność zapachu – podobnie jak w Mercedesie klasy S i DS-ach
Przeżytek? Nie – słuchawka służy do prowadzenia poufnych rozmów.
Tylne fotele moga byc osobno elektrecznie regulowane, w opcji można też zamówić system pokładowej rozrywki
Na astriackiej stronie BMW przez przypadek pojawiły się zdjęcia nowej „7-ki” jeszcze przed oficjalną premierą, która odbędzie się 10. czerwca w Monachium
Seryjnie na pokładzie jest automatyczny system ratunkowy eCall
BMW nie rezygnuje z napędu CD – jest seryjny. Uwagę zwraca też ładna grafika na wyświetlaczu panelu obsługi „klimy”
Lodówka umieszczona między tylnymi fotelami będzie wymagać dopłaty ok 6 tys. zł.
Szklany dach rozciąga się nad całą kabiną auta. Wymaga dopłaty ok 5 tys. zł
Seria 7 będzie też dostępna w wersji M-Sport, z zmienionymi zderzakami i felgami.
Wybierak automatu pozostał na swoim miejscu, zmienił się jednak kształt samej „płetwy”, po lewej – przyciski bezpośredniego wyboru nastawów podzespołów
Zegary są w pełni wirtualne, dają się dowolnie konfigurować.
Wśród diesli na razie jedynym wyborem będzie 265-konne 730d, które opcjonalnie może występować z napędem xDrive. W późniejszym okresie ofertę wzbogacą wersje 740d (320 KM), 750i (449 KM), 760i (544 KM) oraz hybrydowe 740e z 4-cylindrowym silnikiem benzynowym i możliwością ładowania akumulatorów z gniazdka
Przyciski i pokrętła na kierownicy zachowały swój dotychczasowy porządek. Na pokrywie poduszki powietrznej – eleganckie przeszycia