Jak zapewnia Piotr Sędek, dyrektor sprzedaży Lexus Warszawa-Wola Lexus IS-F stanowi niezwykle ciekawą propozycję dla prezesa firmy. Bowiem jednym z elementów image szefa przedsiębiorstwa, a zarazem ważniejszych benefitów dla niego jest służbowy samochód.

Pojemność skokowa auta to prawie pięć litrów. Moc 423 KM pozwala na rozwinięcie zawrotnej prędkości 270 km/h. Oczywiście te możliwości pojazdu radzimy testować tylko na obiektach wyłączonych z ruchu i to najlepiej pod okiem doświadczonych instruktorów. Lexus IS-F napędzany jest na benzynę i według danych producenta spala w mieście około 17 litrów na 100 km. Ale kupując samochód o takich parametrach trudno liczyć na oszczędności, a przecież chodzi o zadowolenie prezesa.

Auto kosztuje niemal 300 000 złotych brutto. Za taką cenę kierowca ma do dyspozycji bardzo wiele ciekawych rozwiązań. Skrzynia biegów jest ośmiostopniowa, oczywiście automatyczna, ze skórzaną gałką. Otwierać i zamykać auto można bez używania kluczyka. Dla zwiększenia komfortu funkcjonuje automatyczny system przewietrzania kabiny, zimą pomaga rozmrażacz szyby czołowej, podczas opadów działa czujnik deszczu. Oczywiście czujniki parkowania są umieszczone zarówno z przodu jak i z tyłu, wspomagane dodatkowo kamerą. Regulacja foteli odbywa się automatycznie - z zapamiętywaniem ustawień.

Jadąc Lexusem można się czuć bezpiecznie. Kierowcę wspomagają bowiem systemy: antypoślizgowy (ABS), kontroli trakcji (TRC), rozdzielający siłę hamowania (EBD), wspomagania hamowania awaryjnego (BAS), stabilizacji toru jazdy (VSC), czy zintegrowany system zarządzania dynamiką pojazdu (VDIM). Wspomaganie kierownicy jest uzależnione od prędkości jazdy. Poza tym konstrukcja przednich siedzeń zmniejsza urazy szyi i głowy w razie kolizji. Oczywiście są również różnego rodzaju poduszki powietrzne.

Pojazd tej klasy nie może się obyć bez firmowej nawigacji oraz zmieniarki CD/MP3 na sześć płyt. Są także wejścia na urządzenia audio, a także system łączności bezprzewodowej. Widoczność poprawiają przyciemniane szyby atermiczne z filtrem promieniowania ultrafioletowego.