Jak dowiedział się serwis Ścigacz.pl, po zakończeniu współpracy z Hondą i wycofaniu się z MotoGP w dość kontrowersyjnych okolicznościach (HRC zerwała kontrakt i przeniosła swoje wsparcie na ekipę Scot), Montiron postanowił wystawić w Pucharze Superstock 1000 zespół składający się z dwóch zawodników.

Negocjacje z jeźdźcami nadal trwają, ale jak potwierdziło nieoficjalnie źródło związane z JiR, zespół będzie korzystał z motocykli marki Aprilia. Montiron już wcześniej współpracował z włoskim producentem. Pod jego skrzydłami po mistrzowskie laury w klasie 250ccm sięgali m.in. Max Biaggi, Marco Melandri i Valentino Rossi. Jeśli tylko Aprilia spełni pokładane w niej nadzieje, możemy być niemal pewni, że ekipa JiR będzie liczyła się w walce o tytuł. W Pucharze Superstock 1000 motocyklem marki Honda wystartuje także Mateusz Stokłosa.

Kim jest Luca Montiron?

Były menedżer kierujący w latach dziewięćdziesiątych fabrycznym zespołem Aprilii, od powrotu czterosuwowych maszyn do królewskiej klasy prowadził w MotoGP ekipę JiR - Japan Italy Racing.

Barwy zespołu, początkowo pod banderą Camel oraz Pramac, reprezentował Japończyk Makoto Tamada (obecnie ściga się dla Kawasaki w World Superbike), a następnie Shinya Nakano. W latach 2005-2007 głównym sponsorem ekipy była firma Konica Minolta.

Poprzedni sezon dla JiR oznaczał połączenie z prowadzonym przez Cirano Mularoniego zespołem Scot. Montiron zajmował się marketingiem i logistyką, a Mularoni kwestiami technicznymi. Andrea Dovizioso, który ścigał się dla teamu w poprzednim sezonie, trafił do fabrycznego składu Repsol Honda, zaś HRC zadanie wprowadzenia do MotoGP nowego, japońskiego debiutanta, Yuki Takahashi, powierzyła Mularoniemu, skutecznie pozostawiając Montirona na lodzie... aż do teraz.