- W Polsce można kupić najnowszy model UAZ Profi, czyli terenowy samochód dostawczy dostosowany do pracy w ciężkich warunkach
- Pod maską rosyjski benzynowy silnik ZMZ o pojemności 2.7 l i mocy 149,6 KM. Spełnia normę EURO 6
- Samochód zależnie od wersji rozpędza się do 140 km/h. Szacowane zużycie paliwa: ok 11.5 l/ 100 km
UAZ w Polsce może się kojarzyć przede wszystkim z legendarnym łazikiem używanym w polskim wojsku, milicji czy w służbach leśnych. Na drogach PRL można też było spotkać charakterystyczne samochody dostawcze UAZ 452, czyli niewielkie busy z okrągłymi lampami z przodu i nadwoziem przypominającym nieco legendernego Volkswagena T1. I właściwie tyle.
UAZ ma szanse jednak częściej pojawiać się na polskich drogach. Marka wraca do Polski za sprawą podpoznańskiej firmy Tarmot 4x4, która importuje nowe samochody z Rosji. W naszym kraju pojawił się już najnowszy model Profi, który podobnie jak inne pojazdy UAZ przystosowano do pracy w trudnych warunkach.
Profi to samochód zbudowany na ramie, więc nie powinna dziwić masa własna (od 1900 kg do 2225 kg). Model można zamówić z dwoma wersjami układu napędowego: napędzaną tylną osią lub odmianą 4x4 (z reduktorem i blokadami). Bez względu jednak na napęd pod maską jest ten sam silnik: rosyjski benzynowy silnik ZMZ o pojemności 2.7 l i mocy 149,6 KM. Producent deklaruje zużycie paliwa na poziomie ok 11.5 l lub 17 litrów gazu LPG (w opcji instalacja gazowa).
W standardowym wyposażeniu znajdziemy układy ABS, EBD, poduszką powietrzną kierowcy, elektrycznie sterowane lusterka, komputer pokładowy czy nawet filtr kabinowy. W droższej wersji Komfort Profi jest wyposażony w klimatyzację, chłodzony schowek, ogrzewaną przednią szybę, radio MP3 czy podgrzewany fotel. Na tym nie koniec. Całkiem imponująca jest lista opcji.
Rosyjski samochód można wyposażyć za dopłatą w wiele ciekawych dodatków. Na liście opcji są m.in.: wyciągarka, stalowy zderzak, szperacz dachowy ze zdalnym sterowaniem, snorkel, zestaw multimedialny z 7 calowym ekranem czy miechy pneumatyczne w tylnym zawieszeniu. Nie zabrakło także pakietów. Można np. zamówić pakiet terenowy z większymi kołami i wzmocnionym zawieszeniem.
Polski importer podaje ceny netto. Najtańsza wersja kosztuje 56 000 zł. Za najdroższą trzeba zapłacić 99 000 zł.
Producent deklaruje zużycie paliwa na poziomie ok 11.5 l lub 17 litrów gazu LPG (w opcji instalacja gazowa).
Nie zabrakło takich dodatków jak sterowanie lusterek czy szyb
W droższej wersji Komfort Profi jest wyposażony w klimatyzację, chłodzony schowek, ogrzewaną przednią szybę, radio MP3 czy podgrzewany fotel.
Profi to samochód zbudowany na ramie, więc nie powinna dziwić masa własna (od 1900 kg do 2225 kg).
Model można zamówić z dwoma wersjami układu napędowego: napędzaną tylną osią lub odmianą 4x4 (z reduktorem i blokadami). Bez względu jednak na napęd pod maską jest ten sam silnik: rosyjski benzynowy silnik ZMZ o pojemności 2.7 l i mocy 149,6 KM.