Prace podzielono na dwa odcinki dokumentacyjne. Jak informuje GDDKiA, pierwszy z nich rozpocznie swój bieg od Kołbaskowa (węzeł Szczecin Zachód). Trasa będzie prowadziła w kierunku północnym, omijając od zachodu Szczecin. Odcinek ten zakończy się przed węzłem Police. Odcinek Kołbaskowo — Police w 13 miesięcy za kwotę 14,94 mln zł zaprojektuje konsorcjum firm TPF i Databout.
Dalsza część tekstu pod materiałem wideo:
Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideoDrugi odcinek rozpocznie się od węzła Police, zlokalizowanego w pobliżu wylotu z tunelu pod Odrą. Będzie biegł on głównie w kierunku wschodnim, przechodząc tunelem pod Odrą i zakładami chemicznymi w Policach. Odcinek o długości 23,41 km zakończy się na węźle Goleniów Północ na połączeniu obecnych dróg ekspresowych S3 i S6. Odcinek Police — Goleniów oraz tunel pod Odrą zaprojektuje za kwotę 39,8 mln zł firma Voessing Polska.
Decyzję środowiskową dla tej inwestycji wydano już w 2017 r. Dokumentacja koncepcyjna oraz wykonane badaniami podłoża zakończono i zatwierdzono w czerwcu 2021 r. Minister Infrastruktury przyznał 411,2 mln zł na prace przygotowawcze dla inwestycji. W kwocie tej ujęto również uzyskanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej i wypłatę odszkodowań za nieruchomości.
- Przeczytaj także: Skontrolowano warszawskich kierowców przewozu osób. Wielu nie miało prawa jazdy, a to tylko jedno z naruszeń prawa
Finalnie Zachodnia Obwodnica Szczecina będzie miała długość ok. 48,6 km i ominie aglomerację szczecińską od zachodu i północy. W jej ciągu powstanie drugi na Pomorzu Zachodnim tunel. ZOS na wysokości Polic przejdzie nim pod Odrą. Będzie to drugi, obok tunelu pod Świną, obiekt tego typu na Pomorzu Zachodnim i najdłuższy tunel w Polsce.
- Przeczytaj także: Pierwszy konwój z wielkimi elementami maszyny TBM dotarł do celu. Będą jeszcze dwa