Czternaście zestawów transportowych podzielonych na trzy konwoje będzie miał cały transport, który dostarczy na plac budowy tunelu w ciągu drogi S19 na odcinku Rzeszów Południe — Babica elementy maszyny TBM (ang. Tunnel Boring Machine). Pierwszy z konwojów wyruszył z portu Famet w Opolu 11 listopada o godz. 22 i dotarł na plac budowy w Babicy w godzinach porannych we wtorek (29 listopada).

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) przekazała, że cały ładunek pokonał trasę liczącą ok. 750 km i jechał po drogach województw opolskiego, śląskiego, łódzkiego, mazowieckiego i lubelskiego, aby ostatecznie dotrzeć na Podkarpacie. O przyczynach, które zdecydowały o wyborze okrężnej trasy z Opola do Rzeszowa, pisaliśmy już przy okazji relacji z przejazdu konwoju przez Warszawę.

Cały transport poruszał się m.in. autostradą A4, z której na węźle Gliwice Sośnica zjechał na autostradę A1, by w okolicach Piotrkowa Trybunalskiego skręcić na drogę ekspresową S8 w kierunku Warszawy. Jadąc przez stolicę konwój przejechał mostem w ciągu drogi S2 na drugą stronę Wisły, a następnie drogami S17 i S12 dotarł do Lublina, po czym wjechał na drogę ekspresową S19 i w okolicach Rzeszowa zjechał na DK19, którą przyjechał na plac budowy fragmentu szlaku Via Carpatia.

Już niebawem, a konkretnie w nocy z piątku (2 grudnia) na sobotę (3 grudnia), tą samą drogą przejedzie drugi z trzech transportów. Ten będzie wyglądał niemal identycznie jak pierwszy, ponieważ największy z elementów, które będą przewożone, będzie co prawda nieznacznie węższy, ale za to nieco cięższy (waży ok. 240 t). Najmniejszym będzie trzeci konwój, który wyruszy w trasę w styczniu, ale ten nie będzie już generował utrudnień w ruchu, a jego przejazd zostanie podzielony na dwie noce.