Auto Świat Wiadomości Aktualności Pierwszy konwój z wielkimi elementami maszyny TBM dotarł do celu. Będą jeszcze dwa

Pierwszy konwój z wielkimi elementami maszyny TBM dotarł do celu. Będą jeszcze dwa

"Pierwszy transport maszyny TBM dotarł do celu" — poinformowała Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA). Przejazd tego spektakularnego transportu śledziła cała Polska, a mieszkańcy niektórych miast mogli nawet zobaczyć jadący konwój na własne oczy. Teraz na plac budowy tunelu w ciągu drogi S19 na odcinku Rzeszów Południe — Babica przyjadą jeszcze dwa kolejne transporty.

TBM na Podkarpaciu
GDDKiA
TBM na Podkarpaciu

Czternaście zestawów transportowych podzielonych na trzy konwoje będzie miał cały transport, który dostarczy na plac budowy tunelu w ciągu drogi S19 na odcinku Rzeszów Południe — Babica elementy maszyny TBM (ang. Tunnel Boring Machine). Pierwszy z konwojów wyruszył z portu Famet w Opolu 11 listopada o godz. 22 i dotarł na plac budowy w Babicy w godzinach porannych we wtorek (29 listopada).

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) przekazała, że cały ładunek pokonał trasę liczącą ok. 750 km i jechał po drogach województw opolskiego, śląskiego, łódzkiego, mazowieckiego i lubelskiego, aby ostatecznie dotrzeć na Podkarpacie. O przyczynach, które zdecydowały o wyborze okrężnej trasy z Opola do Rzeszowa, pisaliśmy już przy okazji relacji z przejazdu konwoju przez Warszawę.

Cały transport poruszał się m.in. autostradą A4, z której na węźle Gliwice Sośnica zjechał na autostradę A1, by w okolicach Piotrkowa Trybunalskiego skręcić na drogę ekspresową S8 w kierunku Warszawy. Jadąc przez stolicę konwój przejechał mostem w ciągu drogi S2 na drugą stronę Wisły, a następnie drogami S17 i S12 dotarł do Lublina, po czym wjechał na drogę ekspresową S19 i w okolicach Rzeszowa zjechał na DK19, którą przyjechał na plac budowy fragmentu szlaku Via Carpatia.

Już niebawem, a konkretnie w nocy z piątku (2 grudnia) na sobotę (3 grudnia), tą samą drogą przejedzie drugi z trzech transportów. Ten będzie wyglądał niemal identycznie jak pierwszy, ponieważ największy z elementów, które będą przewożone, będzie co prawda nieznacznie węższy, ale za to nieco cięższy (waży ok. 240 t). Najmniejszym będzie trzeci konwój, który wyruszy w trasę w styczniu, ale ten nie będzie już generował utrudnień w ruchu, a jego przejazd zostanie podzielony na dwie noce.

Autor Mariusz Kamiński
Mariusz Kamiński
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków