Uruchomienie produkcji maszyn do szycia, a potem rowerów przekształciło warsztat rzemieślniczy w przedsiębiorstwo przemysłowe zatrudniające 600 pracowników.

W 1899 roku bracia Opel w kooperacji z firmą wytwarzającą powozy konstruują pierwszy automobil. Jednak producentem samochodów Adam Opel AG staje się dwa lata później, kiedy to na francuskiej licencji Darracq’a wyprodukowano pierwszy niezależny samochód. Był to model 10/12 KM z dwucylindrowym silnikiem i wbudowana pompą wodną.

Produkcja seryjna i napęd rakietowy

W 1924 roku Opel wprowadził do Niemiec masową produkcję na linii montażowej dzięki modelowi "Laubfrosch" (model o mocy 4/12 koni mechanicznych).

Pod koniec lat dwudziestych zaczęto testować napęd rakietowy. 23 maja 1928 roku Fritz von Opel osiągnął na torze wyścigowym Avus w Berlinie szybkość 238 km na godzinę na modelu RAK 2. Eksperymenty w dziedzinie napędu rakietowego zostały zakończone w 1929 roku.

Przejęcie firmy przez General Motors

Jedną z najważniejszych zmian jakie spotkały firmę jest jej przejęcie w 1929 roku przez koncern General Motors. Od tej pory podstawową działalnością staje się produkcja samochodów. Przy zachowaniu nazw i symboli zyskano nowe technologie co zaowocowało nową gamą modeli - Kadett, Record czy Admiral na stałe zapisały się w historii motoryzacji.

W roku 1936 firma stała się największym wytwórcą samochodów w Europie. Rok później Opel zaczął koncentrować się wyłącznie na produkcji samochodów, linię do montażu rowerów sprzedano firmie NSU.

W 1940 roku, na krótko przed zakończeniem produkcji samochodów na mocy dyrektywy rządu hitlerowskiego, z linii montażowej zjechał milionowy model Opla - Kapitan. W latach wojennych, poza licznymi modelami ciężarówek "Blitz", fabryka wytwarzała części zamienne i komponenty dla hitlerowskiego przemysłu zbrojeniowego (obejmujące podwozia samolotów, kokpity, części silnika oraz kuloodporne zbiorniki paliwa dla samolotów).

Okres powojenny

W ramach odszkodowań powojennych cała linia produkcyjna modelu Kadett miała zostać zdemontowana i przesłana do Związku Radzieckiego. Pierwszy powojennym Oplem była 1,5 tonowa ciężarówka Blitz. W 1947 wznowiono produkcję samochodów osobowych dzięki modelowi Olympia.

W chwili obecnej gamę modeli otwiera najlepiej sprzedająca się Corsa, po niej idą Astra, Astra Classic, Combo, Tigra, Vectra oraz Signum, zaś zamykają serię przestronne samochody rodzinne jak Zafira czy minivan Meriva. Wraz z wprowadzeniem modeli Vivaro i Movano, Adam Opel AG odnowił tradycję w zakresie produkcji pojazdów użytkowych, która zapoczątkowana została w roku 1901 i cieszyła się dużym sukcesem dzięki modelom Blitz aż do lat siedemdziesiątych.