Także niemiecki koncern Volkswagen poważnie myśli o wprowadzeniu do produkcji taniego samochodu rodzinnego. Następca południowoamerykańskiego Volkswagena Gol (skrywanego pod kodem NF, co oznacza Nachfolger lub New Family) będzie sprzedawany w Europie i na tych wszystkich rynkach, gdzie sukcesy odnosi Dacia Logan.

W pierwszej kolejności Gol zastąpi Volkswagena Polo Classic, ale także została już potwierdzona jego europejska wersja. Jej przygotowaniem zajmuje się centrum badawczo-rozwojowe Magna Steyr, które w ostatnim okresie wykonało z powodzeniem prace związane z przygotowaniem do produkcji Fiata Bravo.

Oprócz sedana maja być także produkowane wersje hatchback i mały pojazd dostawczy. Z nieoficjalnych źródeł wiadomo, że z dużym prawdopodobieństwem samochód ten może być produkowany i sprzedawany w Europie pod marką Škoda. Równie prawdopodobne jest wprowadzenie na rynek tego auta pod marką Volkswagen.

Pierwsze prototypy sfotografowane zostały w Skandynawii podczas zimowych testów. Egzemplarze testowe mają jednak logo Volkswagena. Można spodziewać się, ze nowy model trafi na rynek w przyszłym roku.