Rada zatwierdziła wprowadzenie nowej specyfikacji silnikowej począwszy od sezonu 2013. Po konsultacjach z producentami jednostek napędowych i ekspertami w tej dziedzinie, bolidy będą wyposażone w czterocylindrowe, doładowane motory o pojemności 1,6 l z bezpośrednim wtryskiem paliwa pod ciśnieniem 500 barów i obrotami ograniczonymi do 12 tys. obr./min.

Rezultatem ma być mniejsze o 35 proc. spalanie, przy zapewnieniu tych samych osiągów (dzięki systemom odzyskiwania energii), co obecne potężniejsze motory V8 o pojemności 2,4 l, kręcące się aż do 18 tys. obrotów. W pierwszym sezonie po zmianach (2013 rok) zespoły będą mogły skorzystać z pięciu jednostek na jednego kierowcę, w kolejnych sezonach ograniczenie wzrośnie do czterech silników.

Znamy już numery startowe kierowców Formuły 1, którzy będą ścigać się w sezonie 2011 <<<A co czeka nas w bliższej przyszłości? Najważniejsza zmiana w regulaminie w 2011 roku dotyczy poleceń wydawanych kierowcom przez zespoły, czyli tzw. "team orders", które nie będą już zakazane pod warunkiem, że nie będą bezpośrednio wpływać na ostateczny wynik teamu i wypaczać wyścigu.

W sezonie 2012 zmiany będą dotyczyć trzech obszarów: komunikacji wewnątrz zespołów, która zostanie całkowicie udostępniona realizatorom telewizyjnym; paliwa, które będzie posiadać komponenty z biomasy oraz modyfikacji zawieszenia, które zostaną precyzyjnie uregulowane.