Nissan nie może nadążyć za nieprzerwanym wzrostem na rynku crossoverów, nawet pomimo rocznej produkcji na poziomie 300 tys. egzemplarzy na linii nr 1 zakładów w Sunderland oraz całodobowej produkcji w tempie jednego pojazdu na minutę.

Obecnie inżynierowie Nissana starają się poprawić zaopatrzenie europejskiego rynku poprzez modyfikację linii nr 2 w Sunderland i zwiększenie produkcji modelu Qashqai dzięki inwestycjom o wartości 22 mln GBP (29 mln EUR).

Pierwszych pojazdów z dodatkowej linii należy spodziewać się przed końcem 2016 roku, a więc jeszcze przed kolejną fazą rozwoju modelu Qashqai. W 2017 roku samochód będzie pierwszym Nissanem w Europie wyposażonym w autonomiczną technologię "Piloted Drive".

Na linii nr 1 w Sunderland produkowany jest obecnie Qashqai oraz Leaf. Linia nr 1 pracuje w trybie trzyzmianowym. Na linii nr 2 powstaje obecnie Nissan Juke, będący przedstawicielem crossoverów segmentu B, Nissan Note oraz luksusowy model kompaktowy Infiniti Q30. Linia ta będzie nadal pracowała na dwie zmiany.

Kompleksowa modyfikacja linii nr 2, poprzedzająca uruchomienie produkcji modelu Qashqai, obejmie zgrzewalnię nadwozi, lakiernię oraz sekcję montażu końcowego. Dzięki temu obie linie będą przystosowane do produkcji pojazdów opartych na platformie Common Module Family CMF-C sojuszu Renault-Nissan. Po wprowadzeniu kolejnej generacji Nissana Juke linia nr 2 będzie mogła również obsługiwać platformę CMF B.

W tym roku Nissan obchodzi 30 lecie zakładów w Sunderland, które stały się największą fabryką samochodów w Wielkiej Brytanii, zapewniającą prawie 40 tys. miejsc pracy w tym kraju. Co trzeci samochód produkowany w Wielkiej Brytanii pochodzi właśnie stamtąd.

Dzięki brytyjskim centrom projektowym i technicznym Nissana pojazdy takie jak Qashqai mogą być projektowane, konstruowane oraz produkowane w Wielkiej Brytanii, skąd są eksportowane na ponad 130 rynków.

Qashqai jest obecnie pojazdem wyprodukowanym w największej liczbie egzemplarzy w europejskich zakładach Nissana. Wcześniej rekord ten należał do innego kultowego samochodu na rynku europejskim – miejskiego Nissana Micra. W Sunderland Nissan produkuje około 1200 egzemplarzy modelu Qashqai dziennie. Do końca lutego 2016 roku wyprodukowano łącznie 2 398 134 egzemplarze tego modelu. Żadnemu innemu samochodowi w historii brytyjskiego przemysłu motoryzacyjnego nie udało się przekroczyć progu 2 milionów w tak krótkim czasie.

Qashqai jest produkowany także w zakładach Nissana w Petersburgu (Rosja) oraz w zakładach w Huadu należących do Dongfeng Nissan w Chinach.