W tekście umieszczono linki reklamowe naszego partnera

Nowe BMW serii 7: dwie hybrydy plug-in do wyboru

"Siódemka" jako hybryda plug-in z silnikami benzynowym i elektrycznym występuje w dwóch wersjach: 750e xDrive, której układ generuje 489 KM, oraz 760e xDrive o łącznej mocy 571 KM. W obu przypadkach na pokładzie jest 197-konny elektryczny silnik współpracujący z benzynową jednostką o mocy 313 KM lub 381 KM. Imponująca jest nie tylko moc, lecz także dynamika, bo słabszy model osiąga "setkę" po 4,8 s, a mocniejszy po 4,3 s. Na pokładzie są baterie o pojemności 18,7 kWh, więc po naładowaniu ich na 100 proc. w trybie elektrycznym można pokonać 87 km.

Sprawdź cenę

Nowe BMW serii 7: diesel to też hybryda

BMW 740d xDrive to klasyczna hybryda, której układ generuje 299 KM. To wynik współpracy 286-konnej wysokoprężnej jednostki oraz elektrycznego silnika o mocy 18 KM. W tej postaci limuzyna przyspiesza do 100 km/h już po 5,8 s, a średnie spalanie wynosi tylko 6,1 l/100 km. Do świetnych osiągów oraz niskiego zużycia paliwa dochodzi jeszcze zaleta w postaci wysokiej kultury pracy napędu, który niezależnie od prędkości pozostaje cichy. Po mocnym dodaniu gazu do uszu jadących dociera tylko delikatny pomruk wysokoprężnej jednostki napędowej.

Sprawdź cenę

BMW i7: cała moc z prądu

Model i7 xDrive60 wyróżniające się niebieskimi aplikacjami na nadwoziu to w pełni elektryczne wydanie flagowej limuzyny BMW. W tej postaci pod maską pracuje jednostka generująca 544 KM oraz 745 Nm, która pozwala na osiągnięcie 100 km/h po 4,7 s. Na pokładzie pojazdu znalazł się akumulator o pojemności netto 101,7 kWh, który po naładowaniu na 100 proc. umożliwia zasięg aż 625 km. Czas uzupełniania energii w zakresie 0-100 proc. przy użyciu ładowarki o mocy 11 kW wynosi 10,5 godz., a korzystając z punktu szybkiego ładowania, prąd w baterii (od 10 do 80 proc.) będzie uzupełniony po 34 min.