- Podczas kilkudniowej wizyty polscy dziennikarze poznali kluczowe zakłady produkcyjne, laboratoria oraz centrum badawczo-rozwojowe Geely w Hangzhou Bay w Chinach.
- Program wyjazdu obejmował prezentację zaawansowanych technologii, procesów projektowania i integracji oprogramowania, które wyznaczają kierunek globalnej elektromobilności.
- Wyjazd potwierdził ambicję Geely do zrewolucjonizowania rynku europejskiego oraz gotowości do transparentnego dzielenia się procesami, które są fundamentem hybrydowego Starray EM-i, elektrycznego EX5 i przyszłych modeli dostępnych w Polsce.
Wizyta rozpoczęła się w Hangzhou, mieście, które od pierwszych chwil przypomina funkcjonującą wersję świata po technologicznej aktualizacji. Codzienność oparta na inteligentnej infrastrukturze, pełnej cyfryzacji i elektromobilności pokazała, jak szybko rozwija się chiński ekosystem transportu - bez wysiłku, rozgłosu i przerw. W Chinach przeszłość łączy się z przyszłością, pokazując prawdziwą harmonię dwóch światów. Uczestnicy wielokrotnie zauważali, że w takim otoczeniu pojęcie przyszłości traci abstrakcyjny charakter, a innowacje stają się naturalnym tłem każdego dnia. Technologia tam po prostu działa i to właśnie w takim środowisku powstają samochody Geely.
Jednym z kluczowych punktów wyjazdu była wizyta w siedzibie głównej Geely, gdzie przedstawiono historię firmy oraz pełny obraz strategii i kierunków rozwoju marki. Kolejnym etapem wizyty była prezentacja statyczna pojazdów, która pozwoliła uczestnikom przyjrzeć się z bliska filozofii projektowania Geely. Zwracano uwagę na przestrzenie przypominające nowoczesne kapsuły, w których ergonomia, oprogramowanie i design tworzą jedną, spójną całość.
Najbardziej intensywnym i technicznie rozbudowanym dniem była wizyta w fabryce Geely w Hangzhou Bay oraz w tamtejszym centrum badawczo-rozwojowym. Uczestnicy mogli obserwować procesy produkcyjne od etapu konstrukcji komponentów po końcowy montaż. Duże wrażenie zrobiło tempo i precyzja pracy linii produkcyjnych, w których rolę czynnika ludzkiego wspiera zaawansowana automatyzacja. W laboratoriach R&D prezentowano technologie związane z efektywnością akumulatorów, aerodynamiką, zarządzaniem energią, bezpieczeństwem oraz integracją systemów wykorzystujących dane zbierane w czasie rzeczywistym. To tego dnia marka udowodniła, że jest pewna każdego etapu swojej produkcji – od hardware’u, przez software, po architekturę i platformę GEA.
Podczas spotkań z zespołami Geely, polscy dziennikarze mieli okazję rozmawiać o zmieniających się realiach globalnego rynku samochodów elektrycznych. Wśród tematów pojawiały się kwestie związane z adaptacją pojazdów do warunków europejskich, jakością produkcji, skalowalnością systemów oraz wyzwaniami dotyczącymi infrastruktury ładowania. Wspólnym punktem refleksji była świadomość, że Chiny wyprzedzają świat w implementacji rozwiązań, które w Europie często dopiero przechodzą fazę planów i analiz.
Wyjazd polskich mediów do Chin miał wymiar znacznie szerszy niż prezentacja zakładów produkcyjnych. To otwarte zaproszenie do poznania środowiska, które już dziś kształtuje przyszłość transportu. Transparentność, z jaką Geely pokazało swoje procesy, była wyrazem pewności technologicznej i gotowości do konkurowania na najbardziej wymagających rynkach. Z perspektywy uczestników była to okazja, by zrozumieć tempo zmian, które już powoli jest widoczne także na polskich drogach. Marka zapowiedziała dalszy rozwój w Europie, a wnioski z tej wizyty wskazują, że firma może realnie wpłynąć na kształt europejskiej motoryzacji. Relacje uczestników natomiast podkreślają jeden wniosek: Geely nie tworzy samochodów. Geely tworzy kompletny ekosystem mobilności przyszłości
Geely jest trzecim, największym na świecie, producentem samochodów elektrycznych, który jest obecny na polskim rynku od lipca 2025. W swojej ofercie, oprócz elektrycznego modelu EX5, posiada również hybrydę plug-in Starray EM-i. Geely EX5, elektryczny SUV segmentu C, oferuje zasięg do 430 kilometrów według normy WLTP i szybkie ładowanie 30-80% w 20 min. Dzięki przestronnemu wnętrzu i nowoczesnym systemom bezpieczeństwa pojazd zapewnia wysoki komfort zarówno kierowcom, jak i pasażerom. Importerem marki Geely w Polsce jest firma Jameel Motors.
– KONIEC –
O Geely Auto
Geely Auto to czołowy producent samochodów z siedzibą w Hangzhou w Chinach, obecny w branży motoryzacyjnej od 1997 roku. Grupa zarządza markami takimi jak Volvo i Polestar, Lotus, Smart, Farizon, Lynk & Co i Zeekr. Jest także globalnym partnerem strategicznym malezyjskiego producenta PROTON. Grupa zatrudnia ponad 50 000 pracowników, posiada 12 fabryk, pięć centrów R&D i 5 centrów designu. Geely znajduje się na liście Global Fortune 500 – pięciuset największych na świecie firm pod względem przychodów. Geely Automobile Holdings, spółka zależna kontrolująca Geely Auto, Lynk & Co i Zeekr, jest notowana na giełdzie papierów wartościowych w Hongkongu od 2005 roku.
Więcej informacji: https://global.geely.com
O Jameel Motors
Jameel Motors to międzynarodowa marka mobilności z ponad 70 letnia historią oraz wiodący dostawca rozwiązań motoryzacyjnych, współpracujący z czołowymi markami na świecie. Firma prowadzi działalność w ponad 10 krajach, w tym m.in. w Wielkiej Brytanii, Zjednoczonych Emiratach Arabskich, Turcji, Maroku, Egipcie, Algierii, Japonii, Chinach, Australii, Monako oraz Polsce. Dzięki dogłębnej znajomości rynku jako niezależny międzynarodowy dystrybutor, Jameel Motors umożliwia swoim partnerom OEM lepsze dotarcie do klientów, zwiększając ich udział w rynku, wspierając zrównoważony rozwój oraz podnosząc poziom satysfakcji i lojalności klientów.
Więcej informacji: jameelmotors.com oraz geelyauto.pl