MINI to wyjątkowy samochód. Nie tylko wyróżnia się wyglądem na tle konkurencji, lecz także jest jedynym autem na rynku, którego stylistyka nawiązująca do modelu sprzed kilkudziesięciu lat przyczyniła się do jego popularności. Jednak atrakcyjna forma, poparta zgrabnymi proporcjami oraz oryginalnie wyglądającymi reflektorami, to nie jedyna zaleta.

MINI – eleganckie i stylowe wnętrze

Na pochwałę zasługuje również wnętrze wykończone materiałami wysokiej jakości i nawiązujące stylem do wyglądu karoserii. Tu wszystko prezentuje się oryginalnie – dotykowy ekran w okrągłej obudowie, przyciski o lotniczej stylistyce. Nawet klamki drzwi czy dźwignia skrzyni biegów nie są zwyczajne.

Co istotne, wszelkiego rodzaju ozdobniki nie kłócą się z ergonomią – obsługa wszystkich urządzeń pokładowych okazuje się intuicyjna. Forma nie kłóci się również z funkcjonalnością. Pomimo niewielkich rozmiarów zewnętrznych udało się wygospodarować sporo miejsca we wnętrzu. Atutem pięciodrzwiowej odmiany jest łatwy dostęp do siedzeń tylnego rzędu. Bagażnik ma wystarczającą pojemność: 278-941 l.

MINI – dynamika w standardzie

Gama silnikowa zaspokoi oczekiwania kierowców o różnym temperamencie. Niezależnie czy zdecydujemy się na trzydrzwiowy czy na pięciodrzwiowy model bazowym silnikiem jest 102-konny benzyniak instalowany w MINI One.

Z pozoru to nieduża moc, ale już pierwsze kilometry pokazują, że w tym przypadku pod maską znalazły się całkiem żwawe konie mechaniczne. Mocne wciśnięcie pedału gazu sprawia, że samochód sprawnie rozpędza się i już po 9,9 s osiągamy 100 km/h.

Drugim stopniem silnikowego wtajemniczenia jest MINI Cooper, w którym zastosowano jednostkę generującą 136 KM. W tym przypadku możemy liczyć na zdecydowanie lepszą dynamikę, bowiem "setkę" uzyskuje się już po 7,9 s.

MINI - nowa oferta na trzydrzwiową wersję Cooper S

Na sportowe wrażenia nie można oczywiście narzekać w przypadku 3-drzwiowego MINI Cooper S, którego napęd stanowi 4-cylindrowa, doładowana dwulitrówka generująca 178 KM. W tej postaci samochód aż rwie się do jazdy, a poganiany dociskaniem pedału gazu do podłogi potrafi rozpędzić się od 0 do 100 km/h już po 6,8 s. Takie osiągi uzyskuje się przy średnim zużyciu paliwa na poziomie zaledwie 6,3 l/100 km.

W przypadku trzydrzwiowego MINI mamy jeszcze bonus w postaci rasowej odmiany John Cooper Works z jednostką o mocy aż 231 KM. W tej konfiguracji auto rozpędza się do 100 km/h już po 6,3 s, a maksymalnie można nim jechać 246 km/h.

Niezależnie od wybranej wersji silnikowej MINI ma na pokładzie manualną skrzynię biegów. Alternatywą jest automatyczna przekładnia – w Cooper S tradycyjna lub sportowa, a w JCW tylko sportowa.

Z silnikami stosowanymi w MINI idealnie komponuje się zestrojenie zawieszenia. Sztywne nastawy sprawiają, że auto perfekcyjnie wpisuje się w każdy, nawet najciaśniejszy zakręt. Ma się wręcz wrażenie jazdy gokartem. To odczucie potęguje precyzyjny układ kierowniczy, który skutecznie pomaga w opanowaniu pojazdu – każde polecenie wydane przez kierowcę wykonywane jest w mgnieniu oka.