Któregoś pięknego dnia wstałem i pomyślałem, że fajnie byłoby zrobić motocykl, na którym można grać w ruletkę. Czegoś takiego jeszcze nikt nie wymyślił - opowiada o swym dziele Bogusław Małajowicz.

Odjazdowy custom będzie się doskonale sprawdzał w roli wizytówki zdolności designerskich i wykonawczych zespołu Motorcycles Performance. Firma ta znana jest na naszym rynku od lat, a jej wyroby znalazły uznanie również za granicą. Główną działalnością firmy jest produkcja odzieży. Motorcycles Performance to również warsztat serwisujący Harleye oraz dystrybutor aftermarketowych części. Ponieważ zarówno Bogusław Małajowicz jak i jego współpracownicy to ludzie nie cierpiący monotonii, od czasu do czasu w warsztacie powstaje customowy motocykl, będący ujściem dla ich niewyczerpanej kreatywności.

Prezentowany Black Gambler to, jak dotąd, największe osiągnięcie zespołu Motorcycles Performance. Stylistyczne wizje teamu z Wieliczki znalazły uznanie na kilku zagranicznych wystawach, a podczas Devils Motor Show w Budapeszcie Black Gambler zdobył pierwsze miejsce w kategorii old school.

W bryłę motocykla wkomponowano tyle ciekawych detali, że oglądanie go wciąż sprawia przyjemność i nigdy się nie nudzi. Clou programu stanowi tylne koło. Jego felgę pomalowano na kształt i podobieństwo tarczy ruletki. Do piasty na długim wsporniku przymocowana jest biała kulka. Oddzielne łożyskowanie umożliwia niezależne obracanie się tylnego koła i wspomnianej kulki. Aby ta moto-ruletka mogła działać, należało wyposażyć Black Gamblera w dość nietypowy, jak na harleyopochodnego customa, element - mianowicie w podstawkę centralną. Umożliwia ona uniesienie tylnego koła. Do podnoszenia i opuszczania motocykla służy zmyślny mechanizm obsługiwany ręczną dźwignią. Wywołuje to skojarzenia ze słynnymi angielskimi maszynami Brough Superior z lat 30. ubiegłego wieku. Kiedy motocykl już stoi na podstawce wystarczy uruchomić silnik i włączyć bieg. Kiedy następnie wysprzęglimy i wciśniemy tylny hamulec, koło zatrzyma się, natomiast biała kulka będzie jeszcze przez jakiś czas krążyć wokół piasty, aż w końcu zakończy swój bieg wskazując wygrane pole na feldze. Wzdłuż całej karoserii Black Gamblera - od przedniego błotnika, przez zbiornik paliwa, siodło, aż po tylny błotnik ciągnie się wymalowana aerografem plansza ruletki. W planach jest jeszcze montaż specjalnej sakwy na pieniądze i wtedy samobieżna motocyklowa ruletka będzie w pełni gotowa do gry.

Skoro już mowa o pieniądzach niezbędnych do uprawiania hazardu, wiele elementów maszyny ozdobiono monetami. Nie będę mówił o jakie nominały chodzi i gdzie te monety są żebyście mieli więcej zabawy przy oglądaniu zdjęć.

Nie będę też dłużej rozwodził się na temat motocykla, wszelkie dane techniczne wraz z autorstwem poszczególnych detali znajdziecie poniżej:

Dane techniczne Black Gambler:

Właściciel: Bogusław Małajowicz ("Mały"); Projekt: właściciel & Motorcycles Performance Team; Wykonanie: właściciel & Motorcycles Performance Team; Rok budowy: 2008/2009

Silnik

Typ: H-D Evolution, czterosuwowy, chłodzony powietrzem; Układ: dwucylindrowym, widlasty; Pojemność skokowa: 1340 ccm; Wydech: Mały HD - Ząbi; Gaźnik: S&S; Filtr Powietrza: Paughco

Przeniesienie napędu

Silnik - sprzęgło: przekładnia pasowa BDL; Sprzęgło: wielotarczowe suche BDL; Skrzynia biegów: 5-biegowa H-D Evo + rozrusznik nożny Zodiac; Napęd tylnego koła: łańcuchem

Podwozie

Rama: zamknięta stalowa typu Softail: HPU/ Motorcycles Performance; Wahacz, dwuramienny ze wzmacniającym podciągiem Motorcycles Performance; Zawieszenie przednie: widelec Springer W&W; Amortyzatory tylne: H-D (Progressive); Koła szprychowane: Przód: 16x3; Tył: 16x8; Opony: Przód 150/80/16 Dunlop; Tył 240/50/16 Dunlop; Hamulec przedni: Baraking/H-D; Hamulec tylny: Motorcycles Performance/GMA

Elementy karoseryjne i osprzęt

Zbiornik paliwa: Motorcycles Performance; Zbiornik oleju: Motorcycles Performance; Siodło: Motorcycles Performance/Mariusz Sosnkowski; Kierownica: Motorcycles Performance; Osprzęt kierownicy: HD/wyłączniki Free-Spirits; Rączki kierownicy: Motorcycles Performance; Reflektor: W&W/MidUSA; Lampa tylna: W&W; Instalacja elektryczna: Bogdan Grudnik; Malowanie bazowe: Michał Zielonka; Airbrusch: Piotr Ustrzycki; Projekty Graficzne: Motorcycles Performace (Paweł Wiktor)