Ten egzemplarz jest niezwykły z kilku powodów. Przede wszystkim należał on pierwotnie do swojego twórcy - George’a Bruogha. Motocykl nbył przez niego użytkowany z wózkiem bocznym. Data pierwszej rejestracji tego egzemplarza to 24 maja 1939. Motocykl wziął udział w wyścigu endurance z Londynu do Edynburga. Partnerem Brougha w tym wyścigu był dziennikarz czasopisma Motor Cycling - Henry Laird. Oryginalny egzemplarz magazynu z czerwca 1939 roku, w którym znajduje się relacja z podróży, będzie dołączony do motocykla.

Motocykl został wystawiony na sprzedaż w 1945 roku za cenę 200 funtów. Ojciec obecnego właściciela kupił go za… 70 funtów i zarejestrował w sierpniu 1961 roku. Od 1967 roku motocykl głównie stał w garażu, ale zajmowano się nim, więc jest w stanie nadającym się do jazdy. Cena motocykla zmieniła się jednak radykalnie. Przedstawiciele Bonhams przewidują, że zostanie on sprzedany za minimum 140 tysięcy funtów.

Brough Superior SS100 to nie jedyny niezwykły motocykl, który będzie można kupić w Stafford. Kolejnymi są Bimota HB1 970cc z 1975 roku oraz wyścigowy motocykl Scott z 1929 roku o pojemności 596 ccm.

W przypadku Bimoty skrót HB1 oznacza Honda Bimota 1. Były to prototypy z przeznaczeniem wyścigowym, ale sprzedawano je w częściach. Łącznie powstało dziewięć zestawów oraz jeden cały motocykl.

Scott z 1929 roku jest równie unikatowy jak Bimota HB1. Firma Scott w 1909 roku rozpoczęła zmagania na Isle of Man. Motocykle tego producenta brały również udział w wyścigach na mniejszych dystansach. Producent zasłynął z chłodzonego cieczą silnika z umieszczonym centralnie kołem zamachowym, który był produkowany aż do lat 70. W 1929 roku wypuszczono sześć sztuk motocykla Scott 596.

Przewidywana cena Bimoty to minimum 55 tysięcy funtów, a Scotta - minimum 23 tysiące funtów. Oprócz tych trzech motocykli będzie można kupić również Ducati 888 Luncchinelli Replica z 1989 roku, które nigdy nie zostało złożone po otwarciu skrzyni, a także motocykl Honda 125cc z 1964 roku, który brał udział w Isle of Man Lightweight TT.