Systemy ABS firmy Continental są dostępne na rynku od dziesięciu lat, a od przyszłego roku producent wprowadzi nową generację, która znacznie poprawi bezpieczeństwo hamowania w zakrętach. System Motorcycle Integral Brake zostanie wzbogacony o funkcję optymalizacji hamowania w zakrętach. Jako pierwszy takie rozwiązanie zaprezentował Bosch, a pozostali producenci będą do niego równać, co oczywiście jest korzystne dla wszystkich użytkowników motocykli.

Dotychczas systemy ABS w motocyklach koncentrowały się na wspomaganiu hamowania na prostej, ponieważ wielu wypadków spowodowanych nagłym hamowaniem można było uniknąć gdyby przy gwałtownym wciśnięciu klamki nie blokowało się koło. Teraz producenci przypomnieli sobie, że podobne sytuacje zdarzają się w zakrętach. Dodatkowym bodźcem dla rozwoju takich rozwiązań jest fakt, że od 2016 roku wszystkie nowe motocykle sprzedawane na terenie Unii Europejskiej będą musiały być wyposażone w ABS.

Nowy system Motorcycle Integral Brake od Continental będzie działał na takiej samej zasadzie jak Motorcycle Stability Control od Bosch. Przy awaryjnym użyciu hamulca podczas pokonywania zakrętu siła hamowania będzie równomiernie rozkładana między przednim i tylnym hamulcem, żeby zapobiec uślizgowi tyłu. MIB będzie wyposażony w czujnik kąta nachylenia motocykla, który pomoże płynnie zahamować będąc w złożeniu. W zależności od producenta motocykla system MIB może współpracować z kontrolą trakcji i dzięki temu zapobiegać unoszeniu tylnego koła, unoszeniu przedniego koła lub nawet spowodować automatyczne uruchomienie hamulca jeśli uzna, że motocyklista przesadził z prędkością i pojawi się uślizg koła. W identyczne funkcje jest wyposażony również MSC firmy Bosch.

BMW S1000XR pojawi się w sprzedaży latem przyszłego roku.