Suzuki V-Strom 250.

Wykorzystuje technikę wywodzącą się z Inazumy 250. Do napędu posłużył sprawdony, rzędowy twin o mocy 24,7 KM. Motocykl zaprojekotwano dla kierowców o "pełnych gabarytach", dzięki czemu możemy spodziewać się wystarczająco dużo miejsca za sterami.

Niewielka szerokość ułatwi jazdę miejską. V-Stroma 250 wystylizowano identycznie, jak pozostałe modele rodziny chociaż przedni reflektor ma bardziej klasyczny, nieco "scramblerowy" styl. Pojazd będzie się doskonale czuł nie tylko na drogach utwardzanych ale także w lekkim terenie w co ułatwi niewielka, jak na segment, masa (oczekiwana ok 190 kg). Co więcej, siodło umieszczono na rozsądnej wysokości (800mm), zbiornik paliwa pomieści 17l (można się zatem spodziewać zasięgu min. 300km), a seryjnie montowany ABS dostarczyła firma Bosch. Kierowca będzie dysponował ciekłokrystalicznym wyświetlaczem zawierającym dużą ilość informacji.

Suzuki GSX250R

Suzuki GSX250R
Suzuki GSX250R

Kolejna nowość w segmencie 250 ccm to Suzuki GSX250R. Wykorzystujący podobną ramę do V-Stroma i niemal ten sam silnik, ma zaakcentować obecność Suzuki, w klasie sportów o niewielkiej pojemności. Wzory lakierowania i stylizacja ma wyraźnie definiować przynależność do serii GSXR a nie GSX. Od strony danych technicznych, motocykl zapowiada się obiecująco: silnik będzie dysponował mocą 24,7 KM, masą ok 180 kg, a wysokość siodła to 790 mm.

Pojazd wyposażono w elektroniczny wyświetlacz. Przednie i tylne zawieszenie KYB, oraz ABS firmy Bosch powinny pomóc w "okiełznaniu" potencjału silnika. Być może nieco zawiedzeni będą ci wszyscy, którzy spodziewali się wyczynowej wyścigówki, ale pozycja jest nieco odprężona, co sprzyja codzienną eksploatację i jazdę w mieście. GSX250R, podobnie jak w przypadku V-Stroma 250 jest obuty w koła o średnicy 17cali i opony o rozmiarach 110 z przodu oraz 140 z tyłu.

Suzuki Burgman 400

Suzuki Burgman 400
Suzuki Burgman 400

Nowego Burgmana poddano przede wszystkim kuracji odchudzającej, a także nieco skorygowano kształty owiewek.

Oświetlenie wykonano w technologii LED, zmieniono wysokość siedzenia (siedzimy o 20 mm głębiej), wyraźniej także, wyrzeźbiono miejsce na nogi. Zmiany objęły także układ dolotowy (nowy airbox) - dzięki czemu skorygowano przebieg momentu obrotowego. Dzięki zastosowaniu irydowych świec zapłonowych, spaliny są teraz czystsze.

Pojazd spełnia normę Euro 4.

Zawieszenie pozostało bez zmian, ale zwiększenie sztywności ramy oraz zastąpienie przedniej, 14 calowej felgi, felgą 15 calową, ma poprawić stabilność skutera, oraz precyzję prowadzenia. Wysokość siedzenia 750mm, oczekiwana masa, ok 220kg.