Konstrukcja powstała przy udziale zawodników i inżynierów fabrycznej ekipy HRC.

Honda CRF450R - rewolucja

Dotychczas Honda CRF450R była jedynie udoskonalana, a dopiero teraz przyszedł czas na prawdziwą rewolucję. W nowym silniku moc jest wyższa o 11%, z czego wzrost wynoszący 8% udało się osiągnąć w szczytowym momencie wykresu. Producent chwali się, że dzięki temu przejechanie pierwszych 10 metrów zajmuje o 1,53 sekundy mniej niż w poprzednim modelu, co może być kluczowe dla osób startujących w zawodach.

Przednie zawieszenie Showa ze stalową sprężyną i sportowym kitem dotychczas było zarezerwowane dla zespołów wyścigowych startujących w Mistrzostwach Japonii. Teraz będzie dostępne dla każdego, ponieważ w nowej CRF450R zastąpiło ono powietrzne zawieszenie KYB. Zawieszenie Showa jest w pełni regulowane i zmianie uległy wszystkie jego parametry. Motocykl już po wyjęciu z kraty jest od razu gotowy do wyścigu dzięki fabrycznym nastawom zawieszenia.

Do tego główna część aluminiowej ramy jest sztywniejsza w kierunku wzdłużnym, co dla zawodnika oznacza poprawę stabilności i trakcji. Geometria również została zmieniona - krótszy rozstaw osi, kompaktowy wahacz i inny kąt natarcia główki ramy sprawiają, że motocykl jest łatwiejszy w prowadzeniu. Nowa CRF450R to również niższy środek ciężkości, który udało się osiągnąć przez zastosowanie tytanowego zbiornika paliwa i obniżone mocowanie półek amortyzatora. Nowością jest również dostępny opcjonalnie elektryczny starter. Motocykl jest również nieco lżejszy od swojego poprzednika i gotowy do jazdy waży 110,6 kg.

Honda CRF450RX - wyścigowe enduro

Honda CRF450RX
Honda CRF450RX

Honda wprowadziła również model CRF450RX, który jest w pełni wyścigową maszyną enduro. CRF450RX posiada w standardzie między innymi dostosowane do specyfikacji enduro zawieszenie, wtrysk paliwa PGM-FI, różne mapy zapłonu, większy zbiornik paliwa, tylne koło o średnicy 18 cali, nóżkę boczną i elektryczny zapłon.

Silnik w modelu CRF450RX dostarcza moc mniej agresywnie niż w CRF450R. Przełącznik map daje trzy możliwości pracy. Może ona być płynna w pełnym zakresie oraz mniej lub bardziej agresywna. Trzecie ustawienie daje pełną moc w całym zakresie. Do tego dochodzi waga całkowita zmniejszona do 118 kilogramów. Motocykl jest wąski, kompaktowy i ma nisko położony środek ciężkości.