Stworzona w 2003 r. wraz z pojawieniem się na rynku Vespy GT 125 i 200, rodzina dużych Vesp ewoluowała począwszy od 2005 r., kiedy to pojawiła się wersja GTS. W kolejnych latach rodzina ta powiększała się stopniowo o coraz mocniejsze silniki, z których największy ma pojemność 300 ccm.

Duża, wygodna i niezwykle bezpieczna Vespa GTS łączy w sobie miejską elegancję i zacięcie turystyczne, które od zawsze towarzyszy dużym modelom Vespy.

Vespa GTS dostępna jest w czterech wersjach:

• GTS

• GTS Super

• GTS SuperSport

• GTS Touring.

Wersje GTS i GTS Super mają wszystkie cechy charakterystyczne dla marki Vespa - styl, wygodę, bezpieczeństwo i sportowego ducha. W sezonie 2017 do gamy kolorystycznej dołączą dwa zupełnie nowe kolory – beżowy i błękitny.

Vespa GTS Supersport 300
Vespa GTS Supersport 300

Wersja GTS SuperSport nawiązuje do legendarnych modeli z przeszłości, takich jak Vespa GS z 1950 r, Vespa 180 SS oraz model TP "Pole Position" z 1985 r. Jej sportowy charakter dodatkowo podkreślają elementy graficzne oraz dodający jej zadziornego wyglądu nowy matowy lakier w kolorze żółtym dostępny w sezonie 2017 oraz znany już kolor szary mat.

Vespa GTS Touring 300
Vespa GTS Touring 300

Z kolei nowa Vespa GTS Touring powstała na bazie klasycznego modelu GTS i ma zacięcie turystyczne. Nawiązujący stylem do legendarnych modelów turystycznych skuter GTS Touring nadaje się doskonale do jazdy miejskiej oraz do dłuższych podróży. Charakterystycznym elementem Vespy GTS Touring są dostępne w standardzie szyba oraz przedni i tylni bagażnik. W sezonie 2017 model ten będzie można kupić w kolorze brązowym oraz nowym, matowym czerwonym.

Styl i komfort

Wszystkie wersje Vespy o dużym nadwoziu mają przestronny schowek na kask, wygodne siedzisko oraz najnowszej generacji deskę rozdzielczą.

Nowa seria standardowo wyposażona jest w port USB umieszczony w schowku wewnątrz osłony na nogi oraz żarówki led umieszczone w kierunkowskazach, a także wykorzystywane w reflektorach świateł dziennych.

Technologia

Firma Piaggio jako pierwsza wyposażyła swoje skutery w system kontroli trakcji ASR, do niedawna dostępny wyłącznie w motocyklach z najwyższej półki. Wraz z systemem ABS jest to standard wyposażenia gamy Vespa GTS z silnikami o pojemności 300 ccm.

Vespa GTS 300
Vespa GTS 300

Ponadto wszystkie wersje GTS są przystosowane do podłączenia zaawansowanej technologicznie platformy multimedialnej VPM (Vespa Multimedia Platform). Platforma ta umożliwia podłączenie smartfona do systemu elektronicznego skutera i korzystanie z niego jak z wielofunkcyjnego komputera pokładowego wyświetlającego szereg danych na temat pojazdu, takich jak moment obrotowy, przyspieszenie wzdłużne, chwilowe i średnie zużycie paliwa, średnia prędkość, poziom naładowania akumulatora itp. Na smartfonie podłączonym do platformy VPM wyświetlają się również mapy, trasy oraz stacje benzynowe i serwisowe. Dzięki temu rozwiązaniu kierowca otrzymuje również informacje na temat stanu opon i poziomu ciśnienia, oraz otrzymuje stosowne ostrzeżenia. Funkcja ogólnej analizy pozwala na monitorowanie ogólnego stanu pojazdu.

Nowy silnik 300 ccm

Vespa GTS, GTS Super, GTS SuperSport i GTS Touring wyposażone są w nowoczesny i zaawansowany technicznie jednocylindrowy, czterozaworowy i czterosuwowy silnik o pojemności 300 ccm z elektronicznym wtryskiem paliwa, o maksymalnej mocy 15,6 kW (21,2 KM) przy 7750 obr./min. i maksymalnym momencie obrotowym 22 Nm już przy 5000 obr./min.

Wersje i kolory

Klasyczna Vespa GTS jest dostępna w następujących metalizowanych kolorach: czarnym, beżowym, szarym i błękitnym (pastelowym niebieskim).

Vespa GTS 300
Vespa GTS 300

Zadziorna wersja GTS Super rozpoznawalna na pierwszy rzut oka dzięki czarnym obręczom i siedzisku z podwójną tapicerką oraz orurowaniu, jest dostępna w czterech wariantach kolorystycznych: klasycznym czarnym, białym, pastelowym czerwonym i nowym metalizowanym zielonym.

Sportowa Vespa GTS SuperSport o silnym charakterze wyposażona jest w całkowicie czarne obręcze, elementy ozdobne w szarym, metalizowanym i matowym kolorze, żółte elementy graficzne oraz siedzisko z podwójną tapicerką i nową kolorystyką deski rozdzielczej.

Vespa GTS Touring wyposażona w przedni i tylny bagażnik jest dostępna w kolorach czerwony metalik i brązowy metalik.

Akcesoria

Dla wszystkich wersji GTS dostępna jest niska i wysoka szyba oraz przestronny kufer o pojemności 42 litrów.

Do najbardziej popularnych akcesoriów należy również przedni i tylny bagażnik, nawiązujący wyglądem do turystycznych tradycji Vespy.

Wymieniając chromowane akcesoria nie można zapomnieć o estetycznie wykonanej bocznej ramie ochronnej zapewniającej maksymalne bezpieczeństwo.

Łatwy w montażu pokrowiec na nogi wykonany z materiału termicznego, zapewnia komfort jazdy przez cały rok. Pozostałe akcesoria to pokrowiec na skuter, mechaniczne i elektroniczne urządzenie zabezpieczające przed kradzieżą, torba w kufrze, paski do bagażnika oraz elegancki koc podróżny "Country & Leisure".

Elementem podkreślającym sportowego ducha Vespy GTS Super jest pojedyncze siedzisko pokryte dwoma kontrastującymi ze sobą rodzajami materiału.