To także prezentacja ogromnej oferty wyposażenia dla motocyklistów (ubrania, kaski, buty i cały niezbędny osprzęt), a także dla motocykli. Zobaczymy produkty najważniejszych importerów i producentów z motocyklowego świata. Wszelkie aktualizowane na bieżąco szczegóły znajdują się na stronach www.wystawa-motocykli.pl

Poniżej prezentujemy zaledwie część marek i modeli firm - Honda, BMW, Yamaha, z którymi podczas tego motocyklowego święta będzie się można bliżej zapoznać, przymierzyć czy "dobrze nam leży w rękach". To jedyna okazja by móc w jednym  miejscu porównać różnorodne marki i modele. Także spotkać znane osobistości z motocyklowego świata, czy również spotkać się ze znajomymi, którzy w równym stopniu jak my oczekują na wiosenne dni i suchą szosę!

To jednak zdecydowanie nie wszystko co zobaczymy na tegorocznej wystawie. Nie sposób pominąć brytyjskich maszyn Triumpha, włoskich Ducati, japońskich Suzuki. Stoiska tych firm zawsze przyciągają tłumy zwiedzających swoja atrakcyjną ofertą. To także w coraz większym stopniu zdobywający światowe rynki importerzy z Chin czy Tajwanu oraz Indii. Rynek motocyklowy to nie tylko jednoślady ale także quady, które od lat zdobywają przebojem swoje miejsce na bezdrożach.

GODZINY OTWARCIA

Piątek 4 marca 2011 roku 10.00 - 12.00 TYLKO AKREDYTACJE PRASOWE

Piątek 4 marca 2011 roku 12.00 - 20.00

Sobota 5 marca 2011 roku 10.00 - 18.00

Niedziela 6 marca 2011 roku 10.00 - 18.00

Koszt biletu normalnego - 25 zł

Koszt biletu ulgowego - 15 zł

Ciekawie zapowiada się stoisko Yamahy poczynając od skuterów jak np. Neo's  z modnym wyglądem, charakterystycznymi, podwójnymi reflektorami. Niedrogi i estetyczny skuter napędzany jest żwawym, 2-suwowym silnikiem o pojemności 50 cm3 z elektrycznym starterem i w pełni automatyczną skrzynią biegów. Dużo większy Majesty 400 ABS to skuter o doskonałych osiągach i wszechstronności zastosowań. Opływowe nadwozie z charakterystycznymi, podwójnymi reflektorami. 4-suwowy silnik o pojemności 395 cm3 z wtryskiem paliwa generuje dużą moc, a regulowane dźwignie umożliwiają dopasowanie układu hamulcowego do indywidualnych potrzeb kierowcy, ABS w standardzie.

Na zwolenników klasycznych motocykli będzie czekała Yamaha XJ6 Diversion / ABS.  Od lekkich, odlewanych kół zapewniających niski ciężar mas nieresorowanych, po 41 mm przedni widelec i tylne zawieszenie Monocross -  ten motocykl jest niezwykle wszechstronną maszyną. Chłodzony cieczą, 4-cylindrowy silnik o pojemności 600 cm3 charakteryzuje się wysokim momentem obrotowym, w szczególności przy niskich obrotach. Yamahę FZ8 / ABS można określić brutalnie pięknym motocyklem. Agresywny wygląd i agresywny charakter - to definicja nowego FZ8. Maszyna zaprojektowana tak by dostarczać adrenaliny przy każdym przekręceniu manetki. Elastyczny i mocny 779-centymetrowy silnik, z nisko umieszczonym momentem obrotowym i charakterystycznym dla Yamahy kopem mocy, gdy wskazówka obrotomierza zbliża się do czerwonego pola.

Najbardziej topowy model Yamahy YZF-R1 bliższy jest triumfującemu w Moto GP modelowi M1, niż kiedykolwiek. Czterocylindrowy silnik o pojemności 998 cm3 sprawia wrażenie, jakby manetka gazu była bezpośrednio połączona z tylnym kołem. Nowy silnik pracuje płynniej i brzmi lepiej. Moc 182 PS i 115.5 Nm momentu obrotowego sprawiają, że wzorowany na motocyklach Moto GP silnik jest najbardziej zaawansowaną jednostką napędową montowaną w motocyklach supersport Yamahy.

Dla miłośników turystyki przygotowano model XT1200Z Super Ténéré. Nowa Ténéré to zbudowana od podstaw, naszpikowana nowoczesną technologią maszyna, w której zrodzona w Rajdzie Dakar wytrzymałość i niezawodność łączy się z łatwym prowadzeniem i zaawansowanym wspomaganiem kierowcy.

Nie mniej ciekawie zaprezentuje się tegoroczne stanowisko Hondy. Poczynając od najmniejszych maszyn jak np. Honda CBR125R - zwarta, lekka, świetnie wykonana oraz łatwa w prowadzeniu. Dlatego właśnie mała CBR-ka jest tak popularna wśród młodych motocyklistów na całym świecie. W 2011 roku CBR125R ma udowodnić, że jest idealnym, pierwszym sportowym sprzętem dla nowego pokolenia motocyklistów. Bardziej dorosła Honda CBR250R / C-ABS oferuje osiągi cieszące nawet najbardziej wymagających, a jednocześnie jest prosta w obsłudze i użytkowaniu nawet dla nowicjuszy. Wersja przygotowana na rok 2011, łączy w sobie typowe właściwości 250-ki z ponadczasowymi cechami rodziny CBR. Lekka, bardzo wydajna, jednocylindrowa jednostka napędowa, nowoczesna konstrukcja podwozia oraz przepiękny design.

Nie zabraknie też Hondy CB600F Hornet / C-ABS ulubionego pojazdu jeźdźców, którzy potrzebują praktycznego, a jednocześnie gwarantującego radość jazdy motocykla. Wygląd zadowoli osoby przywiązujące wagę do aktualnych trendów designerskich. Dodatkowe zalety to doskonała jakość wykonania, niezawodność oraz niskie koszty utrzymania. Przygotowano specjalną ofertę modyfikacji stylistycznych. Kolejna 600 to Honda CBR600F / C-ABS, która od momentu swego debiutu w 1987 roku zdążyła już stać się żywą legendą. Sukces ten możliwy był dzięki emocjonującym osiągom, łatwości  prowadzenia i zachowania kontroli nad pojazdem, których model CBR600F nigdy nie zatracił. Tworząc nową CBR600F inżynierowie Hondy chcieli połączyć ponadczasowy charakter motocykla, jaki zapewniała mu filozofia całkowitej kontroli nad pojazdem, z najnowszą technologią.

Dużo większa litrowa maszyna to Honda CB1000R / C-ABS z przepiękną sylwetką kryjącą  mocny, litrowy silnik o osiągach typowych dla motocykli klasy supersport, zapewniając doskonałe osiągi oraz imponującą lekkość i precyzję prowadzenia. Manewrowanie zarówno na krętych drogach, jak i wąskich uliczkach jest bardzo łatwe. Niezwykle żywiołowo reaguje na najdrobniejszy nawet ruch gazu, a jednocześnie kontrola nad nim nie sprawia żadnych problemów.

Zobaczymy też futurystyczny model Hondę VFR1200F - pierwszy na świecie duży motocykl z przekładnią dwusprzęgłową. Została zaprojektowana na nowo od pierwszej kreski, by stać się współczesną, bezkompromisową interpretacją sportowego motocykla drogowego, będącego odpowiedzią na rosnące wymagania klientów. Jako pierwszy w motocyklowym świecie, otrzymuje dwusprzęgłową przekładnię, którą wyposażono w automatyczne sterowanie pracą sprzęgieł i zmianą przełożeń.

Wreszcie skutery, mniejszy, choć nie taki mały Honda SH300i zaprojektowany z myślą o osobach dojeżdżających do pracy. Od debiutu w 2007 roku skuter ten zdobył rzesze fanów. Sercem  poręcznego pojazdu jest silnik o pojemności 280 cm3, który oferuje w zupełności wystarczającą moc do sprawnego przemieszczania się na dłuższych trasach, nie wyłączając autostrad.  Wersja na rok 2011 zyskała nowe, atrakcyjne nadwozie. Zmodyfikowano też konstrukcje podwozia, ramy i zawieszenia. A może większe zainteresowanie wzbudzi luksusowy model mający stanowić alternatywę dla samochodu podczas dojazdów do pracy Honda SW-T600. Wersja na rok 2011 to nowoczesny, luksusowy, duży skuter, stworzony specjalnie z myślą o wyrafinowanym odbiorcy. 

Oczywiście, nie mniej czasu  należy przewidzieć na odwiedzenie stoiska BMW. Można rozpocząć od  BMW G 650 GS. Stosunkowo niska masa i niewielka wysokość siedzenia sprawiają, że ten motocykl jest świetnym wyborem dla rozpoczynających swoją przygodę z jednośladem. Pod względem technicznym opiera się na sprawdzonej bazie BMW F 650 GS. Jednocylindrowa jednostka ma pojemność 652 cm3 i moc 48 KM. Wyróżnia się wzorcowo niskim zużyciem paliwa wynoszącym tylko 3,2 l na 100 km przy stałej prędkości 90 km/h. Większy BMW F 800 R  jest radykalnie inny, a jednak to BMW w każdym calu. Najnowocześniejszy rzędowy silnik dwucylindrowy z elektronicznym wtryskiem paliwa rozwija 87 KM z 798 cm3 pojemności, nie wspominając już o 86 Nm momentu obrotowego. Po dodaniu do fabrycznej maszyny sportowego tłumika firmy Akrapovic, jego "gang" robi tak samo ogromne wrażenie, jak osiągi.

Seria K nieodmiennie rozpala emocje. BMW K 1300 R to pokaz siły. 173 KM mocy i 140 Nm momentu obrotowego daje pewność, że K1300R poradzi sobie z każdym wyzwaniem, które może mu rzucić ulica. Technologie takie jak zawieszenie Duolever firmy BMW Motorrad zapewniające optymalne prowadzenie oraz opcjonalny ABS BMW Motorrad i System Kontroli Ciśnienia w Oponach RDC. To również jedyny na rynku naked bike dostępny z systemem shift assist, pozwalającym na wybieranie wyższych biegów bez wysprzęglania i zamykania przepustnicy. BMW K 1300 S o mocy 177 KM   pozostawia w tyle wiele mocniejszych maszyn. Ta maszyna jest unikalna również, jeśli chodzi o cechy związane z bezpieczeństwem: ABS w standardzie oraz opcjonalne systemy kontroli trakcji ASC, Gear Shiter. To znakomita super-sportowa moc podana w wyjątkowo eleganckiej postaci.

Na zwolenników dużych GS czekają dwa modele. R1200GS zniesie wszystko i nie jest przypadkiem - ten motocykl został po to zbudowany. Jego najnowsza wersja idzie jeszcze o krok dalej, za sprawą niezrównanej mocy 2-cylindrów i to nie tylko we własnym segmencie rynku. A to dzięki nowemu silnikowi DOHC, który najpierw dowodził swoich imponujących osiągów w sportowym modelu HP2. Moc podniesiono do 81 kW (110KM) przy 7750 obr/min. Ogromnej przyjemności z jazdy towarzyszy potężny gang nowego, wyposażonego w zawór wydechowy układu wydechowego. R1200GS ADV to maszyna dla której zasięg nie jest problemem  (zbiornik paliwa o pojemności 33 litrów). Wytrzymałość? R 1200 GS Adventure wygląda tak, jakby to specjalnie dla niego wymyślono ten termin - i bez wątpienia definiuje go w świecie motocykli. Ze względów praktycznych priorytetem w R 1200 GS Adventure nie była moc, lecz moment obrotowy 120 Nm przy 6000 obr/min

Oczywiście znajdzie się też coś dla miłośników dalekich podróży w nadzwyczaj komfortowych warunkach. BMW K1600GT jest rozwinięciem koncepcji Gran Tourismo.  Zapewnia komfort zarówno kierowcy jak i pasażerowi podczas długodystansowych podróży.  Dzięki zastosowaniu systemu elektronicznej regulacji zawieszenia (ESA II) kierowca może dostosować własności zawieszenia motocykla do stylu jazdy, obciążenia maszyny i warunków drogowych - jednym naciśnięciem przycisku. 160 KM oraz moment wynoszący 175 Nm gwarantują przy tym sportowe wrażenia z jazdy.  K1600GTL - to jeszcze więcej komfortu, luksusu i bezpieczeństwa dla kierowcy i pasażera,  jest pierwszym motocyklem na świecie z adaptacyjnym ksenonowym światłem przednim.

Wreszcie coś dla fanów klasyki. Nowe BMW R 1200 R i R 1200 R Classic stanowią kontynuację długiej tradycji firmy BMW w zakresie produkcji roadsterów i są następcami cieszącego się popularnością R 1200 R. Wyraźnie większy temperament zapewnia nowy silnik o istotnie wyższym momencie obrotowym. Silnik typu bokser o pojemności 1170 cm3 wywodzi się ze sportowego modelu BMW HP2. Wyposażony w napęd zaworów DOHC odpowiada jednostkom stosowanym w BMW R 1200 GS oraz BMW R 1200 RT.

Na koniec coś ekstremalnie ostrego. BMW S1000RR Najwyższa moc w klasie, ostre kolory i najdoskonalsze połączenie systemów wspomagających kierowcę. Pierwszy prawdziwie wyścigowy układ ABS, posiada m.in. tryb pracy obejmujący tylko przednie koło, układ dynamicznej kontroli trakcji (DTC) pozwala na zmianę stopnia dozwolonego poślizgu, zależnie od kąta pochylenia motocykla. Nigdy wcześniej zachowanie kontroli nad tak wielką mocą nie było tak łatwe. I dotyczy to zarówno dróg publicznych, jak i torów wyścigowych