W skład nowej generacji Bonneville wchodzą modele T120, T120 Black, Thruxton, Thruxton R oraz Street Twin. Prace nad nową generacją trwały cztery lata i producent zapewnia, że motocykle zostały stworzone na nowo od podstaw. Każdy z modeli ma zupełnie nowe nadwozie oraz zawieszenie.
Silniki
Pierwszy z nowych silników to motor o pojemności 900 cm3, który będzie napędzał model Street Twin. Producent podkreśla tu wysoki moment obrotowy, który wynosi 80 Nm dostępne już przy 3200 obr./min., a więc jest dostępny niemal od samego dołu.
Drugi silnik również charakteryzuje również wysoki moment obrotowy, a także większa pojemność - 1200 cm3. Tutaj będziemy mieli do dyspozycji 105 Nm przy 3100 obr./min. Znajdziemy go w modelach Bonneville T120 i T120 Black.
Trzeci silnik będzie zapewniał jeszcze lepsze przyspieszenie i będą mogli się nim cieszyć posiadacze modeli Thruxton i Thruxton R. Jego moment obrotowy to 112 Nm dostępne przy 4950 obr./min.
Stworzone z myślą o komforcie
Nowa platforma została wyposażona w wiele udogodnień, które sprawią, że podróż będzie przyjemna i bezpieczna. W nowych motocyklach znajdziemy ABS, kontrolę trakcji, sprzęgło antypoślizgowe, przepustnicę ride-by-wire, tryby jazdy (T120, T120 Black, Thruxton, Thruxton R), lampy LED, gniazdo do ładowania przez USB i immobiliser.
Triumph Bonneville T120 i T120 Black na 2016
Klasa i ponadczasowy styl - takie były poprzednie generacje motocykli Bonneville i takie są również modele T120 i T120 Black.
Bonneville T120 i T120 Black to nie tylko nowe nadwozie, ale również nowy silnik. Ośmiozaworowy, rzędowy dwucylindrowiec ma pojemność 1200 cm3. Mamy w nim do dyspozycji 105 Nm momentu obrotowego przy 3100 obr./min., co jest świetnym wynikiem. Osłony silnika w T120 wykonano ze szczotkowanego aluminium, a w T120 Black są one czarne. Motor jest chłodzony cieczą i pracuje z sześciostopniową skrzynią biegów.
Nowe Bonneville są oczywiście wyposażone w ABS, przepustnicę ride-by-wire, kontrolę trakcji, a także w tryby jazdy Road i Rain, sprzęgło ze Slip Assist, lampy LED, podgrzewane manetki, gniazdo USB i nowe zegary.
Na starcie będzie można dokupić pakiet Prestige, w którym znajdziemy logo z czterema paskami, „żebrowaną” czarną kanapę z uwydatnionymi szwami, mniejsze kierunkowskazy LED, tłumiki Vance & Hines, czarne „beczkowe” gripy, a także chromowane osłony sprzęgła, alternatora i elementy przepustnicy.
Model T120 będzie dostępny w kolorach Cranberry Red, Aluminium Silver, Jet Black i Cinder Red. Model T120 Black będzie dostepny w malowaniu Matt Graphite.
Triumph Thruxton i Thruxton R na 2016 - nowoczesny cafe racer
Skoro pojawiła się nowa platforma Bonneville, to nie mogło zabraknąć nowej generacji motocykli Thruxton. Są teraz bardziej nowoczesne i oczywiście szybsze.
Model Thruxton nawiązuje do sukcesów brytyjskej marki w Isle of Man Tourst Trophy. Zupełnie odmieniony Thruxton jest wyposażony w silnik o zwiększonym momencie obrotowym. Motor o pojemności 1200 cm3 dysponuje 112 Nm momentu przy 4950 obr./min. Dzięki temu z pewnością nikt mu nie zarzuci, że szybciej wygląda niż jeździ. Moc i moment obrotowy są przenoszone przy pomocy sześciostopniowej skrzyni biegów. Co się zmieniło? Chyba najłatwiej będzie, kiedy napiszemy, że wszystko.
Silnik to tylko połowa sukcesu - żeby móc rządzić na mieście potrzebne jest też odpowiednie zawieszenie i hamulce. Za hamowanie są odpowiedzialne produkty marki Brembo, w tym wyścigowe zaciski. Z przodu znajdziemy w pełni regulowane zawieszenie marki Showa, a z tyłu - Öhlins. Miejską dżunglę i malownicze wiejskie drogi będziemy pokonywać na oponach Pirelli Diablo Rosso Corsa.
Nowy Thruxton i Thruxton R jak na nowoczesne maszyny przystało, są wyposażone w szereg pomocy naukowych. ABS, przepustnica ride-by-wire, kontrola trakcji, sprzęgło ze Slip Assist, tryby jazdy (road, rain, sport) i lampy LED zadbają o bezpieczeństwo. Gadżeciarzy z pewnością ucieszy gniazdo USB. Zegary zostały wykonane w stylu retro, ale niech Was to nie zmyli. Będą one pokazywały między innymi ustawienie trybu jazdy oraz bieg, który aktualnie jest wbity.
Na starcie będą dostępne dwa pakiety akcesoriów - Track Racer i Cafe Racer. W tym pierwszym znajdziemy niższą kierownicę, osłonę tylnej kanapy (tylko dla modelu Thruxton, R ma ją w standardzie), zestaw do demontażu tylnego błotnika, mniejsze kierunkowskazy, wydech Vance & Hines i kilka drobiazgów stylistycznych. W przypadku zestawu Cafe Racer dojdzie niska, przyciemniana szyba i stomp gripy.
To jednak nie wszystko, ponieważ producent zapowiada zestaw wyścigowy dla motocykla Thruxton R.
Dostępne malowania dla modelu Thruxton to Jet Black, Pure White z czarnym paskiem, Competition Green ze złotym paskiem. Model Thruxton R będzie dostępny w kolorach Diablo Red i Silver Ice.
Triumph Street Twin 2016 - stworzony z myślą o Tobie
Triumph Street Twin to nowy zawadiaka w ofercie marki Triumph. Motocykl jest nastawiony przede wszystkim na zabawę formą i charakter.
Producent nie ukrywa, że model Street Twin powstał na fali popularności motocykli stworzonych z myślą o dokonywaniu dalszych modyfikacji. Już na starcie model ten wygląda świetnie, więc nie możemy doczekać się tego, co zaprezentują warsztaty z całego świata.
Model Street Twin wyposażono w nowy silnik o pojemności 900 cm3. W tym przypadku mamy do dyspozycji 80 Nm momentu obrotowego przy 3200 obr./min., a więc jest to bardzo dobry wynik. Silnik współpracuje z sześciostopniową skrzynią biegów i przepustnicą ride-by-wire.
„User friendly” - to chyba najczęściej powtarzany zwrot w prasówce dotyczącej modelu Street Twin. Motocykl wyposażono w ABS, kontrolę trakcji, sprzęgło ze Slip Assist, przepustnicę ride-by-wire, tylne światło LED oraz gniazdo USB. Obsługa zegarów jest teraz łatwiejsza dzięki jednemu przyciskowi obsługiwanemu bez odrywania rąk od kierownicy.
Na starcie będziemy mieli do dyspozycji trzy pakiety stylistyczne - Scrambler, Brat Tracker i Urban. Pakiet Urban zawiera zestaw do demontażu tylnego błotnika, płaską kanapę, nowe gripy, mniejsze kierunkowskazy oraz osłonę miski olejowej wykonaną ze szczotkowanego aluminium. Zestaw Brat Tracker zawiera dodatkowo tłumiki Vance & Hines. W zestawie Urban znajdziemy tłumiki Vance & Hines, kierownicę „Ace Style”, krótką i przyciemnianą szybę, a także pojedynczą sakwę boczną z woskowanej bawełny i skóry.
Dostępne malowania to: Cranberry Red z paskami na zbiorniku paliwa i felgach, Aluminium Silver z paskami na zbiorniku paliwa i felgach, Matt Black, Jet Black i Phantom Black.
Wygląda na to, że Triumph Street Twin będzie niezłym rozrabiaką!