W skład nowej generacji Bonneville wchodzą modele T120, T120 Black, Thruxton, Thruxton R oraz Street Twin. Prace nad nową generacją trwały cztery lata i producent zapewnia, że motocykle zostały stworzone na nowo od podstaw. Każdy z modeli ma zupełnie nowe nadwozie oraz zawieszenie.

Silniki

Pierwszy z nowych silników to motor o pojemności 900 cm3, który będzie napędzał model Street Twin. Producent podkreśla tu wysoki moment obrotowy, który wynosi 80 Nm dostępne już przy 3200 obr./min., a więc jest dostępny niemal od samego dołu.

Drugi silnik również charakteryzuje również wysoki moment obrotowy, a także większa pojemność - 1200 cm3. Tutaj będziemy mieli do dyspozycji 105 Nm przy 3100 obr./min. Znajdziemy go w modelach Bonneville T120 i T120 Black.

Trzeci silnik będzie zapewniał jeszcze lepsze przyspieszenie i będą mogli się nim cieszyć posiadacze modeli Thruxton i Thruxton R. Jego moment obrotowy to 112 Nm dostępne przy 4950 obr./min.

Stworzone z myślą o komforcie

Nowa platforma została wyposażona w wiele udogodnień, które sprawią, że podróż będzie przyjemna i bezpieczna. W nowych motocyklach znajdziemy ABS, kontrolę trakcji, sprzęgło antypoślizgowe, przepustnicę ride-by-wire, tryby jazdy (T120, T120 Black, Thruxton, Thruxton R), lampy LED, gniazdo do ładowania przez USB i immobiliser.

Triumph Bonneville T120 i T120 Black na 2016

Klasa i ponadczasowy styl - takie były poprzednie generacje motocykli Bonneville i takie są również modele T120 i T120 Black.

Bonneville T120 i T120 Black to nie tylko nowe nadwozie, ale również nowy silnik. Ośmiozaworowy, rzędowy dwucylindrowiec ma pojemność 1200 cm3. Mamy w nim do dyspozycji 105 Nm momentu obrotowego przy 3100 obr./min., co jest świetnym wynikiem. Osłony silnika w T120 wykonano ze szczotkowanego aluminium, a w T120 Black są one czarne. Motor jest chłodzony cieczą i pracuje z sześciostopniową skrzynią biegów.

Nowe Bonneville są oczywiście wyposażone w ABS, przepustnicę ride-by-wire, kontrolę trakcji, a także w tryby jazdy Road i Rain, sprzęgło ze Slip Assist, lampy LED, podgrzewane manetki, gniazdo USB i nowe zegary.

Na starcie będzie można dokupić pakiet Prestige, w którym znajdziemy logo z czterema paskami, „żebrowaną” czarną kanapę z uwydatnionymi szwami, mniejsze kierunkowskazy LED, tłumiki Vance & Hines, czarne „beczkowe” gripy, a także chromowane osłony sprzęgła, alternatora i elementy przepustnicy.

Model T120 będzie dostępny w kolorach Cranberry Red, Aluminium Silver, Jet Black i Cinder Red. Model T120 Black będzie dostepny w malowaniu Matt Graphite.

Triumph Thruxton i Thruxton R na 2016 - nowoczesny cafe racer

Skoro pojawiła się nowa platforma Bonneville, to nie mogło zabraknąć nowej generacji motocykli Thruxton. Są teraz bardziej nowoczesne i oczywiście szybsze.

Model Thruxton nawiązuje do sukcesów brytyjskej marki w Isle of Man Tourst Trophy. Zupełnie odmieniony Thruxton jest wyposażony w silnik o zwiększonym momencie obrotowym. Motor o pojemności 1200 cm3 dysponuje 112 Nm momentu przy 4950 obr./min. Dzięki temu z pewnością nikt mu nie zarzuci, że szybciej wygląda niż jeździ. Moc i moment obrotowy są przenoszone przy pomocy sześciostopniowej skrzyni biegów. Co się zmieniło? Chyba najłatwiej będzie, kiedy napiszemy, że wszystko.

Nowy Triumph Thruxton na rok modelowy 2016

Silnik to tylko połowa sukcesu - żeby móc rządzić na mieście potrzebne jest też odpowiednie zawieszenie i hamulce. Za hamowanie są odpowiedzialne produkty marki Brembo, w tym wyścigowe zaciski. Z przodu znajdziemy w pełni regulowane zawieszenie marki Showa, a z tyłu - Öhlins. Miejską dżunglę i malownicze wiejskie drogi będziemy pokonywać na oponach Pirelli Diablo Rosso Corsa.

Nowy Thruxton i Thruxton R jak na nowoczesne maszyny przystało, są wyposażone w szereg pomocy naukowych. ABS, przepustnica ride-by-wire, kontrola trakcji, sprzęgło ze Slip Assist, tryby jazdy (road, rain, sport) i lampy LED zadbają o bezpieczeństwo. Gadżeciarzy z pewnością ucieszy gniazdo USB. Zegary zostały wykonane w stylu retro, ale niech Was to nie zmyli. Będą one pokazywały między innymi ustawienie trybu jazdy oraz bieg, który aktualnie jest wbity.

Na starcie będą dostępne dwa pakiety akcesoriów - Track Racer i Cafe Racer. W tym pierwszym znajdziemy niższą kierownicę, osłonę tylnej kanapy (tylko dla modelu Thruxton, R ma ją w standardzie), zestaw do demontażu tylnego błotnika, mniejsze kierunkowskazy, wydech Vance & Hines i kilka drobiazgów stylistycznych. W przypadku zestawu Cafe Racer dojdzie niska, przyciemniana szyba i stomp gripy.

To jednak nie wszystko, ponieważ producent zapowiada zestaw wyścigowy dla motocykla Thruxton R.

Dostępne malowania dla modelu Thruxton to Jet Black, Pure White z czarnym paskiem, Competition Green ze złotym paskiem. Model Thruxton R będzie dostępny w kolorach Diablo Red i Silver Ice.

Triumph Street Twin 2016 - stworzony z myślą o Tobie

Triumph Street Twin to nowy zawadiaka w ofercie marki Triumph. Motocykl jest nastawiony przede wszystkim na zabawę formą i charakter.

Triumph Street Twin 2016

Producent nie ukrywa, że model Street Twin powstał na fali popularności motocykli stworzonych z myślą o dokonywaniu dalszych modyfikacji. Już na starcie model ten wygląda świetnie, więc nie możemy doczekać się tego, co zaprezentują warsztaty z całego świata.

Model Street Twin wyposażono w nowy silnik o pojemności 900 cm3. W tym przypadku mamy do dyspozycji 80 Nm momentu obrotowego przy 3200 obr./min., a więc jest to bardzo dobry wynik. Silnik współpracuje z sześciostopniową skrzynią biegów i przepustnicą ride-by-wire.

„User friendly” - to chyba najczęściej powtarzany zwrot w prasówce dotyczącej modelu Street Twin. Motocykl wyposażono w ABS, kontrolę trakcji, sprzęgło ze Slip Assist, przepustnicę ride-by-wire, tylne światło LED oraz gniazdo USB. Obsługa zegarów jest teraz łatwiejsza dzięki jednemu przyciskowi obsługiwanemu bez odrywania rąk od kierownicy.

Na starcie będziemy mieli do dyspozycji trzy pakiety stylistyczne - Scrambler, Brat Tracker i Urban. Pakiet Urban zawiera zestaw do demontażu tylnego błotnika, płaską kanapę, nowe gripy, mniejsze kierunkowskazy oraz osłonę miski olejowej wykonaną ze szczotkowanego aluminium. Zestaw Brat Tracker zawiera dodatkowo tłumiki Vance & Hines. W zestawie Urban znajdziemy tłumiki Vance & Hines, kierownicę „Ace Style”, krótką i przyciemnianą szybę, a także pojedynczą sakwę boczną z woskowanej bawełny i skóry.

Dostępne malowania to: Cranberry Red z paskami na zbiorniku paliwa i felgach, Aluminium Silver z paskami na zbiorniku paliwa i felgach, Matt Black, Jet Black i Phantom Black.

Wygląda na to, że Triumph Street Twin będzie niezłym rozrabiaką!