Auto Świat Wiadomości Motocykle Premiery Suzuki na 2017 rok na targach Intermot

Premiery Suzuki na 2017 rok na targach Intermot

Autor Jakub Olkowski
Jakub Olkowski

Suzuki po umiarkowanej, zeszłorocznej aktywności wreszcie rozbudziło się na dobre. Zaprezentowano bardziej terenową wersję V-Stroma 1000, oznaczoną V-Strom 1000XT oraz GSX-S750. V-Strom 650 otrzymał głęboki face-lifting, pojawiły się także kolejne zapowiedzi dwóch nowych modeli ze skrajnych grup pojemnościowych - GSX-R1000 oraz GSX-R125...

Suzuki GSX-R1000
Materiały prasowe
Suzuki GSX-R1000
V-Strom 1000 XT w najładniejszym malowaniu
V-Strom 1000 XT w najładniejszym malowaniuŻródło: Materiały prasowe

Nowy V-Strom 1000 XT to pojazd bazujący na znanym od kilku sezonów DL1000. W wersji o większych predyspozycjach do jazdy złymi drogami, zmiany objęły przede wszystkim koła (aluminiowe zastąpiono szprychowymi), układ hamulcowy (nowe komponenty elektroniki sterującej), a silnik spełnia normę EU4.

Nowy V-Strom 650 w wersjach zwykłej i XT. Czy zmiany stylistyczne przypadły Wam do gustu?
Nowy V-Strom 650 w wersjach zwykłej i XT. Czy zmiany stylistyczne przypadły Wam do gustu?Żródło: Materiały prasowe

Suzuki V-Strom 650 otrzymał nową sekcję przednią, przypominającą wersję litrową. Kierowca znajdzie trójstopniową kontrolę trakcji, nowy aluminiowy wahacz. W silniku zamontowano 10-punktowe wtryskiwacze oraz rozrząd i tłoki z modelu SV650. Pozostawiono analogowy prędkościomierz, wspomagając go elektronicznym panelem informacyjnym.

W standardzie znajdziemy gniazdo 12V, oraz regulację wysokości szyby.

Suzuki GSX-S750. Nie możemy się go doczekać w redakcji...
Suzuki GSX-S750. Nie możemy się go doczekać w redakcji...Żródło: Materiały prasowe

Kolejną nowością z Suzuki jest GSX-S750 bazujący, tak, jak poprzednik (GSR750) na sportowym, GSX-R750. Na potrzeby dynamicznej jazdy miejskiej, zaadaptowano do niego zaawansowaną kontrolę trakcji, znaną już z GSX-S1000, radialne zaciski hamulcowe i solidny widelec upside-down o średnicy 41mm. Agresywny design przypomina większego brata i co tu dużo mówić, wygląda wyśmienicie. Już nie możemy się doczekać egzemplarza testowego:)

Jedna z najciekawszych zapowiedzi: Suzuki GSX-R125
Jedna z najciekawszych zapowiedzi: Suzuki GSX-R125Żródło: Materiały prasowe

Jedną z najciekawszych informacji jest zapowiedź, że wiosną do sprzedaży trafi GSX-R125. Ma mieć najlepszy stosunek ceny do osiągów w klasie. Wygląda świeżo, nieco filigranowo ale i agresywnie. Nie wyprze się także podobieństwa do większych modeli serii GSXR. Będzie dysponował układem ABS, reflektorem wykonanym w technologii LED, ciekłokrystalicznym wyświetlaczem a uruchomienie ma się odbywać "bezkluczykowo". Szkoda, że zdecydowano się na konwencjonalne zawieszenie przednie i zaciski hamulcowe umieszczone tradycyjnie...

Silnik z MotoGP i optymalizacja podzespołów - mamy nadzieję, że warto będzie czekać...
Silnik z MotoGP i optymalizacja podzespołów - mamy nadzieję, że warto będzie czekać...Żródło: Materiały prasowe

Na koniec kilka informacji o nowym GSX-R1000. Sinik z mechanicznie sterowanymi, zmiennymi fazami rozrządu (silnik GSX-R1000 w dużym stopniu bazuje na konstrukcjach z MotoGP) ma mieć ok 200 KM i oferować wyjątkowo szeroko dostępny zakres momentu obrotowego. Motocykl ma posiadać zaawansowaną elektronikę. Rama, w stosunku do poprzedniego modelu została odchudzona o niemal 10%. W standardzie, litrowy GSX-R otrzyma oświetlenie LED, quickshifter, ABS odłączany w trybach wyścigowych, kontrolę trakcji, a także w pełni elektroniczny zestaw wskaźników, jak zapowiada producent, z wyjątkowo bogatą liczbą informacji. Pozostaje uzbroić się w cierpliwość.

Autor Jakub Olkowski
Jakub Olkowski
Powiązane tematy:
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków