Scottoiler to bardzo ciekawe rozwiązanie, które wyklucza uciążliwe prace obsługowe łańcucha, ale również zapewnia mu nawet siedmiokrotnie dłuższą żywotność. Niemożliwe? A jednak! Nie tylko z testów producenta, ale również od wielu zadowolonych użytkowników wiemy, że z urządzeniem Scottoiler żywotność łańcucha na poziomie 40 000 km nie jest niczym nadzwyczajnym. Scottoiler oferuje obecnie dwa rodzaje urządzeń smarujących.

V-System, E-System – jaka to różnica?

Pierwszy z nich to V-System dostępny w cenie 499 zł. Ten typ urządzenia występuje również w dedykowanych wersjach do motocykli Triumph, Ducati,. Suzuki, Kawasaki i KTM.

Scottoiler zestaw V-system
Scottoiler zestaw V-system

Zasada działania jest prosta, a zarazem niezwykle skuteczna. Olej smarujący umieszczony w specjalnym zasobniku spływa wskutek siły ciężkości. Natomiast za odpowiednią ilość oleju podawanego na łańcuch dba zawór sterowany za pomocą próżni wytwarzanej przez silnik motocykla.

Scottoiler zestaw E-system
Scottoiler zestaw E-system

Drugie z urządzeń to model E-System dostępny w cenie 1199 zł. Tym razem do głosu doszła elektronika, która w całości steruje pracą olejarki. Zestaw E-System wymaga niewielkiej dostawy prądu z akumulatora motocykla. Wyposażony jest w czujnik wibracji i akcelerometr. Dzięki temu dawka oleju podawana na łańcuch mierzona jest bardzo precyzyjnie i tylko w czasie jazdy. W zestawie znajduje się również wyświetlacz, który pozwala kontrolować poziom oleju w zasobniku, temperaturę otoczenia oraz pracę pompy podawczej.

Co najważniejsze, montaż urządzeń nie jest skomplikowany i aby je zainstalować, nie jest wymagana wizyta w serwisie motocyklowym.

Do systemów Scottoiler można dokupić również dodatkowe akcesoria.