Auto Świat Wiadomości Motocykle Triumph Bonneville T100, Street Cup i Street Scrambler - pierwsze wrażenia, cena i dane techniczne

Triumph Bonneville T100, Street Cup i Street Scrambler - pierwsze wrażenia, cena i dane techniczne

Autor Szymon Dziawer
Szymon Dziawer

Ten sezon to u Triumpha premiera m.in. nowych modeli nostalgicznych Między innymi pojawiła się całkiem nowa rodzina chłodzonych cieczą "dziewięćsetek": Triumph Bonneville T100, Street Cup i Street Scrambler.

Triumph Bonneville T100 w akcji
KTM RC8 i KTM RC16
Triumph Bonneville T100 w akcji

Przetestowanie tej miłej gromadki na południu Hiszpanii to prawdziwa gratka. Polski importer marki Triumph właśnie tu postanowił zaprezentować swoje nowości. Trudno się temu dziwić. W Polsce pogoda wciąż niepewna, a na razie w Hiszpanii łatwiej i o nią, jak i o atrakcyjną scenografię.

Obszerniejsze testy poszczególnych motocykli napiszę zaraz po powrocie. Na razie kilka słów na gorąco poszczególnych modelach.

Triumph Bonneville T100

W ogóle nie dziwi zbieżność nazw z produkowanym jeszcze niedawno „powietrzniakiem”. Są podobne do siebie jota w jotę. I bardzo dobrze, bo ten klasyczny wygląd skradł serce niejednego motocyklisty. Pokusiłbym sie nawet o może dość odważne stwierdzenie, że wygląda lepiej niż T120. Bardziej subtelnie i stylowo. Na pokładzie sporo dodatków uprzyjemniających jazdę oraz ponoszących bezpieczeństwo. Pokrótce: T100 ma odłączaną kontrolę trakcji, niewyłączalny ABS i dość rozbudowany komputer. Wszystko skrupulatnie zamknięte w klasycznych zegarach. Na krętych drogach radzi sobie adekwatnie do wyglądu: dostojnie i dumnie. Ekscesy na nim nie są dobrze widziane, choć możliwe. Szybsza jazda także, choć potencjał 55 KM silnika może zaskoczyć niejednego sceptyka.

Triumph Bonneville T100 2017
Triumph Bonneville T100 2017Żródło: KTM RC8 i KTM RC16

Dane techniczne i cena Triumph Bonneville T100 i T100 Black

Rodzajchłodzony cieczą, SOHC, 8-zaworowy, 2-cylindrowy
Pojemność900 ccm
Średnica cylindra/Skok tłoka84.6 / 80 mm
Stopień sprężania10.55:1
Maksymalna moc55 KM (40,5 kW) / 5900 obr/min.
Maksymalny moment obrotowy80 Nm / 3230 obr/min.
Układ zasilaniawielopunktowy, sekwencyjny, elektroniczny wtrysk paliwa
Układ wydechowyw systemie 2 w 2 z dwoma symetrycznymi tłumikami
Układ napędowyłańcuch (DID 520 VP2)
Sprzęgłomokre wielotarczowe
Skrzynia biegów5-biegowa
Ramarama stalowa, rurowa, kołyskowa
Wahaczwahacz dwustronny, cylindrowy, stalowy
Przednie koło32-szprychowe 18 x 2,75 cala
Tylne koło32-szprychowe 17 x 4,25 cala
Przednia opona100/90-18
Tylna opona150/70-R17
Przednie zawieszenieKYB 41 mm, skok 120 mm
Tylne zawieszeniepodwójne amortyzatory KYB z regulowanym wstępnym napięciem sprężyny, skok 120 mm
Przednie hamulcepojedyncza tarcza 310 mm, 2-tłoczkowy zacisk Nissin, ABS
Tylne hamulcepojedyncza tarcza 255 mm, 2-tłoczkowy zacisk Nissin, ABS

Przyrządy Pakiet wielofunkcyjnych wskaźników na wyświetlaczu LCD: analogowy prędkościomierz, analogowy obrotomierz, wskaźnik zmiany biegu, poziom zużycia paliwa, ilość km między tankowaniami, wskaźnik dokonania serwisu, zegar, 2 x trasa, status kontroli trakcji, status przepustnicy, status podgrzewanych manetek (akcesoria) oraz tempomat. Te wszystkie funkcje dostępne dzięki przyciskowi przewijania umieszczonemu na kierownicy (akcesoria).

Triumph Bonneville T100 na drodze
Triumph Bonneville T100 na drodzeŻródło: KTM RC8 i KTM RC16
Szerokość kierownicy 715 mm
Wysokość bez lusterek1100 mm
Wysokość siedzenia790 mm
Rozstaw osi1450 mm
Kąt pochylenia główki ramy25.5º
Prześwit104 mm
Masa bez płynów213 kg
Pojemność zbiornika paliwa14,5 litrów
Cena:42 900 zł

Triumph Street Cup

To, co fani cafe racerów lubią najbardziej – w przystępnej formie. Nieco droższy od „podstawowego” modelu Bonneville T100, bazuje na tym samym silniku i podzespołach. Ale jego leżąca pozycja zachęca do nico ostrzejszej jazdy po krętych drogach. Producent zauważył tę zależność i wyposażył Street Cup w nieco bardziej sortowe opony Pirelli. „Łamana” kierownica dobrze lezy w rękach i nawet dość wysocy kierowcy poczują się na nim komfortowo, choć być może nie będą na nim już tak dobrze wyglądać. Na postoju mniejsze przednie koło sprawia wrażenie, jakby Street Cup prężył nieco przysiadł, zupełnie jakby prężył się do skoku. Zestaw przyrządów jest identyczny jak w Bonneville T100 i tak samo dezaktywować tutaj możemy tylko kontrolę trakcji. ABS pozostaje wciąż aktywny.

Triumph Street Cup 2017
Triumph Street Cup 2017Żródło: KTM RC8 i KTM RC16

Dane techniczne i cena Triumph Street Cup

Rodzajchłodzony cieczą, SOHC, 8-zaworowy, 2-cylindrowy
Pojemność900ccm
Średnica cylindra/Skok tłoka84.6 / 80
Stopień sprężania10.55:1
Maksymalna moc55KM / 54 bhp (40.5 kW) @ 5,900 obr/min.
Maksymalny moment obrotowy80Nm @ 3,230 rpm
Układ zasilaniawielopunktowy sekwencyjny elektroniczny wtrysk paliwa
Układ wydechowyw systemie 2 w 2 z dwoma symetrycznymi tłumikami
Układ napędowyłańcuch (DID 520 VP2)
Sprzęgłomokre wielotarczowe
Skrzynia biegów5-biegowa
Ramarama rurowa, stalowa, kołyskowa
Wahaczdwustronny, cylindrowy, stalowy
Przednie koło32-szprychowe 18 x 2,75 cala
Tylne koło32-szprychowe 17 x 4,25 cala
Przednia opona100/90 R18
Tylna opona150/70 R17
Przednie zawieszenieKYB 41 mm, skok 120 mm
Tylne zawieszeniepodwójne amortyzatory KYB z regulowanym wstępnym napięciem sprężyny, skok 120 mm
Przednie hamulcepojedyncza tarcza 310 mm, 2-tłoczkowy zacisk Nissin, ABS
Tylne hamulcepojedyncza tarcza 255 mm, 2-tłoczkowy zacisk Nissin, ABS

Przyrządy Pakiet wielofunkcyjnych wskaźników obejmuje: analogowy prędkościomierz i obrotomierz, wskaźnik aktywnego biegu, wskaźnik poziomu paliwa, ilość km między tankowaniami, wskaźnik dokonania przeglądu, zegar, 2x trasa, średnie i bieżące zużycie paliwa, status kontroli trakcji oraz podgrzewanych manetek - kontrolowane za pomocą przycisku przewijania na kierownicy.

Triumph Street Cup 2017
Triumph Street Cup 2017Żródło: KTM RC8 i KTM RC16
Szerokość kierownicy740 mm
Wysokość bez lusterek1105 mm
Wysokość siedzenia780 mm
Rozstaw osi1435 mm
Kąt pochylenia główki ramy24.3º
Prześwit98.7 mm
Masa bez płynów200 kg
Pojemność zbiornika paliwa12 litrów
Cena:44 400 zł

Triumph Street Scrambler

O ile i T100 i Street Cup mają swoich większych braci (T120 i Thruxton), o tyle Street Scrambler pozostaje samotny, jeśli chodzi o nostalgiczny off-road Triumpha. Utrzymany jest w jak najlepszym guście. Producent nie zapomniał o najmnniejse detale. Wiele elementów odróżnia go od „bazowego” T100. Zainstalowano to m.in. pojedynczy zegar, który lepiej oddaje scramblerowego ducha. Mimo tego nie pozbawiono go z żanej fukncji, jaką znajdziemy na pokładzie „dwuzegarowych” T100 i Street Cup. Jest nawet obrotomierz, co prawda cyfrowy wyświetlający tylko wartość, ale jest. Co więcej. W odróznieniu od pozostałej dwójki z rodziny ma odłączany ABS! Ta funkcja dostępna jest tylko w większym Thruxtonie. Własności terenowe Scramblera są właściwie iluzoryczne, choć nie będę zaprzeczał, że zachęca do wyzwań, a kiedy zjedzie się z drogi potrafi sobie poradzić całkiem nieźle. Oczywiście nie jest terenówką, ale niegłęboki rów melioracyjny przejedzie, a lekko kostkowa opona czasem nawet odepchnie się na mokrej trawie.

Triumph Street Scrambler 2017
Triumph Street Scrambler 2017Żródło: KTM RC8 i KTM RC16

Dane techniczne i cena Triumph Street Scrambler

Rodzajchłodzony cieczą, SOHC, 8-zaworowy, z odstępem zapłonu 270°
Pojemność900ccm
Średnica cylindra/Skok tłoka84.6 mm / 80 mm
Stopień sprężania10.55:1
Maksymalna moc55 KM (40.5 kW) / 5900 obr./min
Maksymalny moment obrotowy80 Nm / 2850 obr./min
Układ zasilaniawielopunktowy sekwencyjny elektroniczny wtrysk paliwa
Układ wydechowyw systemie 2 w 2, zakończone dwoma symetrycznymi tłumikami
Układ napędowyłańcuch
Sprzęgłowielotarczowe mokre
Skrzynia biegów5-biegowa
Ramastalowa, rurowa, kołyskowa
Wahaczdwustonny, stalowy
Przednie koło32-szprychowe- stalowe obręcze 19 x 2.5 cala
Tylne koło32-szprychowe - stalowe obręcze 17 x 4.25 cala
Przednia opona100/90 R19
Tylna opona150/70 R17
Przednie zawieszenieKYB 41 mm, skok 120 mm
Tylne zawieszeniepodwójne amortyzatory KYB z regulowanym wstępnym napięciem sprężyny, skok 120 mm
Przednie hamulcepojedyncza tarcza 310 mm, 2-tłoczkowy zacisk Nissin, ABS
Tylne hamulcepojedyncza tarcza 255 mm, 2-tłoczkowy zacisk Nissin, ABS
PrzyrządyPakiet wielofunkcyjnych wskaźników na wyświetlaczu LCD: analogowy prędkościomierz, obrotomierz, wskaźnik zmiany biegu, wskaźnik poziomu paliwa, ilość km między tankowaniami, wskaźnik dokonania przeglądu, zegar, 2x trasa, średnie i bieżące zużycie paliwa, wyświetlanie statusu kontroli trakcji, regulacja TMPS oraz podgrzewanych manetek za pomocą przycisku na kierownicy (opcja dostępna w asortymencie akcesoriów).
Szerokość kierownicy831 mm
Wysokość bez lusterek1120 mm
Wysokość siedzenia790 mm
Rozstaw osi1446 mm
Kąt pochylenia główki ramy25.6º
Prześwit109 mm
Masa bez płynów206 kg
Pojemność zbiornika paliwa12 litrów
Cena44 900 zł
Triumph Street Scrambler na gumie
Triumph Street Scrambler na gumieŻródło: KTM RC8 i KTM RC16
Autor Szymon Dziawer
Szymon Dziawer
Powiązane tematy: