Auto Świat Wiadomości Motocykle Wymiana podnóżków w motocyklu

Wymiana podnóżków w motocyklu

Autor Andrzej Dziurdzikowski
Andrzej Dziurdzikowski

Wielu motocyklistom wystarcza to, co fabryka dała i nie zastanawiają się nad wymianą podnóżków. Ale już posiadacze sportowych maszyn, którzy jeżdżą nie tylko po drogach publicznych, lecz także na torze, wiedzą, że podczas ścigania liczy się zarówno masa motocykla, jak i wygoda operowania dźwigniami zmiany biegów i hamulca. Są też pasjonaci, którzy zwracają uwagę na wygląd swojego motocykla i wiedzą, że ogólne wrażenie tworzą właśnie odpowiednio dobrane detale. To przede wszystkim dla nich TRW produkuje m.in. akcesoryjne podnóżki.

Podnóżki możemy kupić w komplecie, dostępne są też pojedyncze elementy
TRW
Podnóżki możemy kupić w komplecie, dostępne są też pojedyncze elementy

O wymianie podnóżków warto też pomyśleć wtedy, gdy nie ścigamy się, ani nawet nie przywiązujemy wielkiej wagi do strony wizualnej. Podnóżki oferowane przez TRW mają bowiem duży zakres regulacji – 28,5 mm do przodu lub tyłu i 18 mm w górę lub w dół – dzięki czemu pozwalają na całkowicie indywidualne dopasowanie ich położenia. Możemy ustawić je tak, żeby jak najwygodniej czuć się na swoim motocyklu.

Podnóżki TRW zostały opracowane we współpracy z zawodnikami startującymi w wyścigach motocyklowych Moto2 i WSBK, ich głównym przeznaczeniem są więc motocykle sportowe i sportowo-turystyczne, ale jak już wspomnieliśmy, można je zamontować także w wielu innych modelach.

Wykonano je z solidnego anodowanego aluminium, dzięki czemu charakteryzują się niską masą, ważą ok. 700 gramów, są więc dużo lżejsze niż fabryczne sety. Każdy element jest niezależny, można więc w razie potrzeby (np. po szlifie) dokupić i wymienić tylko to, co uległo uszkodzeniu.

Podnóżki TRW pozwalają również na konwersję systemu zmiany biegów, często stosowaną przez zawodników wyścigowych. Nie jest to żaden kaprys – po prostu podczas jazdy w głębokim złożeniu często brak miejsca, żeby wsunąć stopę pod dźwignię zmiany biegów – stosuje się więc odwrotną sekwencję. Nic nie stoi na przeszkodzie, żeby to wprowadzić w motocyklu z fabrycznymi ustawieniami. Zazwyczaj wystarczy tylko trochę inaczej połączyć dźwignię ze skrzynią biegów, co przewidziano w konstrukcji podnóżków TRW.

Do różnych marek i modeli motocykli oferowane są specjalnie zaprojektowane komplety podnóżków
Do różnych marek i modeli motocykli oferowane są specjalnie zaprojektowane komplety podnóżkówŻródło: TRW

W komplecie z podnóżkami otrzymujemy wszystkie elementy montażowe, także osłony kostek. Możemy również dokupić cienką, lekką pompę hamulca tylnego, ponieważ fabryczna w niektórych modelach nie pasuje do setów. Wszystkie podnóżki TRW mają homologację.

Do motocykli sportowych możemy również kupić tylko adaptery do standardowych podnóżków. Pozwalają one na duży zakres regulacji ich położenia.

Autor Andrzej Dziurdzikowski
Andrzej Dziurdzikowski
Powiązane tematy:PoradyMotocykleAkcesoria
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków