O wymianie podnóżków warto też pomyśleć wtedy, gdy nie ścigamy się, ani nawet nie przywiązujemy wielkiej wagi do strony wizualnej. Podnóżki oferowane przez TRW mają bowiem duży zakres regulacji – 28,5 mm do przodu lub tyłu i 18 mm w górę lub w dół – dzięki czemu pozwalają na całkowicie indywidualne dopasowanie ich położenia. Możemy ustawić je tak, żeby jak najwygodniej czuć się na swoim motocyklu.

Podnóżki TRW zostały opracowane we współpracy z zawodnikami startującymi w wyścigach motocyklowych Moto2 i WSBK, ich głównym przeznaczeniem są więc motocykle sportowe i sportowo-turystyczne, ale jak już wspomnieliśmy, można je zamontować także w wielu innych modelach.

Wykonano je z solidnego anodowanego aluminium, dzięki czemu charakteryzują się niską masą, ważą ok. 700 gramów, są więc dużo lżejsze niż fabryczne sety. Każdy element jest niezależny, można więc w razie potrzeby (np. po szlifie) dokupić i wymienić tylko to, co uległo uszkodzeniu.

Podnóżki TRW pozwalają również na konwersję systemu zmiany biegów, często stosowaną przez zawodników wyścigowych. Nie jest to żaden kaprys – po prostu podczas jazdy w głębokim złożeniu często brak miejsca, żeby wsunąć stopę pod dźwignię zmiany biegów – stosuje się więc odwrotną sekwencję. Nic nie stoi na przeszkodzie, żeby to wprowadzić w motocyklu z fabrycznymi ustawieniami. Zazwyczaj wystarczy tylko trochę inaczej połączyć dźwignię ze skrzynią biegów, co przewidziano w konstrukcji podnóżków TRW.

Do różnych marek i modeli motocykli oferowane są specjalnie zaprojektowane komplety podnóżków
Do różnych marek i modeli motocykli oferowane są specjalnie zaprojektowane komplety podnóżków

W komplecie z podnóżkami otrzymujemy wszystkie elementy montażowe, także osłony kostek. Możemy również dokupić cienką, lekką pompę hamulca tylnego, ponieważ fabryczna w niektórych modelach nie pasuje do setów. Wszystkie podnóżki TRW mają homologację.

Do motocykli sportowych możemy również kupić tylko adaptery do standardowych podnóżków. Pozwalają one na duży zakres regulacji ich położenia.