W tekście i na zdjęciach umieszczono linki reklamowe naszego partnera

Alfa Romeo Tonale – włoski styl

Tonale ma stylistykę, w której zawarto wszelkie cechy typowe dla marki Alfa Romeo. Z przodu dominuje charakterystyczny trójkątny grill zwieńczony u dołu dużym wlotem powietrza. Nie mogło zabraknąć również wąskich reflektorów. Tył to domena wąskiego pasa świateł poprowadzonych przez całą szerokość nadwozia oraz podwójnych końcówek układu wydechowego. W samochodzie nie mogło zabraknąć również kultowego dla Alf wzoru aluminiowych felg. Sportowe akcenty współgrają z cechami typowymi dla SUV-ów – czarnymi nakładkami na nadkolach i powiększonym prześwitem.

Sprawdź cenę

Alfa Romeo Tonale – sportowe DNA

Jak przystało na SUV-a o sportowym charakterze, na pokładzie nie mogło zabraknąć systemu DNA. Wpływa on na sposób funkcjonowania silnika, układów hamulcowego i kierowniczego, zawieszenia i skrzyni biegów, umożliwiając ustawienie trzech trybów. W zależności od potrzeb kierowcy do wyboru są następujące programy: sportowy (Dynamic), miejski (Natural) i ekonomiczny tryb jazdy elektrycznej nastawiony na oszczędność (Advanced Efficiency). Wpływ na zachowanie się auta mają nie tylko regulowane amortyzatory, lecz także zawieszenie, w którym z przodu i z tyłu zastosowano kolumny resorujące.

Sprawdź cenę

Alfa Romeo Tonale – na szczycie hybryda

W najwyższej wersji Plug-In Hybrid Q4 wykorzystano układ o łącznej mocy 280 KM. Składa się on z silnika benzynowego (180 KM) oraz elektrycznego (122 KM). Samochód rozpędza się od 0 do 100 km/h w 6,2 s, a prędkość maksymalna to 206 km/h. Na pokładzie pojazdu są baterie o pojemności 15,5 kWh, po naładowaniu ich do pełna można pokonać w trybie czysto elektrycznym nawet 80 km, przy czym w takiej sytuacji maksymalna prędkość jest ograniczona do 135 km/h. W trybie mieszanym średnie spalanie wynosi 1,1-1,4 l/100 km. Pełne naładowanie akumulatorów trwa 2,5 godz. (przy wykorzystaniu ładowarki o mocy 7,4 kW).

Sprawdź cenę