Ford Kuga to jedna z ważniejszych premier motoryzacyjnych 2020 r. Stylistyka nadwozia nawiązuje do designu innych, najnowszych modeli marki, ale zachowała indywidualny charakter. Samochód ma lekko zaokrąglone nadkola, a jednocześnie nosi sportowe geny, dzięki wąskim reflektorom zachodzącym na maskę oraz za sprawą dużej atrapy chłodnicy.

Zastosowane zabiegi designerskie sprawiły, że Kuga charakteryzuje się nie tylko piękną sylwetką, ale również przestronnością. W obu rzędach siedzeń miejsca wystarczy nad głowami oraz na wysokości kolan, do tego wygospodarowano pakowny bagażnik o pojemności 441-645 l w zależności od ustawienia tylnej kanapy.

Ford Kuga – jedzie z prądem

Ford Kuga jest SUV-em, który nie tylko sprawdzi się jako pojazd rodzinny czy podczas wyjazdów na bezdroża. To także samochód ekologiczny. Na szczycie oferty silnikowej znajduje się hybryda plug-in, której układ generuje 225 KM.

Jest to możliwe dzięki użyciu benzynowej jednostki o mocy 152 KM oraz elektrycznego motoru produkującego 131 KM. W tej specyfikacji Ford Kuga oferuje bardzo dobre osiągi (9,2 s do 100 km/h) przy oszczędnym zużyciu paliwa (1,4 l/100 km z pełną baterią lub 6,5 l/100 km bez ładowania jej z zewnętrznego źródła).

W trybie czysto elektrycznym można poruszać się z prędkością do 135 km/h na dystansie do 56 km w cyklu mieszanym i 68 km w mieście (wg WLTP). Naładowanie akumulatorów o pojemności 14,4 kWh z gniazdka 230 V zajmuje około 4 godzin.

Ford Kuga z napędem hybrydowym typu plug-in w standardzie ma bezstopniową przekładnię eCVT, a to znacznie podwyższa komfort prowadzenia pojazdu. Za jej pośrednictwem moment obrotowy przekazywany jest do przednich kół.

Oprócz hybrydy typu plug-in w ofercie jest jeszcze klasyczna hybryda o mocy 190 KM, a także dwa benzyniaki 1.5 Ecoboost – o mocy 120 KM lub 150 KM oraz trzy diesle. W tym ostatnim przypadku do wyboru jest 120-konna odmiana 1.5 EcoBlue bądź 2.0 EcoBlue w dwóch wersjach mocy – 150 KM (miękka hybryda) lub 190 KM.