Elektryki są na fali i na całym świecie mamy wysyp wszelkiej maści firm i startupów, które chcą uszczęśliwić klientów rożnymi rodzajami pojazdów z takim właśnie napędem. Należy do nich także kalifornijska firma Alpha Motor Corporation, która ma już na koncie projekty uniwersalnego crossovera Jax, coupe ACE i minivana Icon, a teraz dołącza do nich stylowego pikapa Wolf.

Alpha Wolf – klasyka stylu

Nowy pikap został zaprojektowany na specjalnej elektrycznej platformie, którą wykorzystuje także crossover Jax. Ma ona płaską konstrukcję, tzw. deskorolkę, w której zabudowane są główne podzespołu modelu. Pod względem stylistyki przywołuje skojarzenia z japońskimi pikapami z lat 80. i 90. ub. wieku i z pewnością jest to jeden z największych atutów tego pojazdu, który według amerykańskich standardów zaliczany jest do użytkowych kompaktów. Wymiary Wolfa to 4765 mm długości, 1930 mm szerokości i 1685 mm wysokości.

Kabina zapewnia komfortowe miejsce siedzące dla dwóch pasażerów i w przeciwieństwie do nadwozia prezentuje już nowoczesny i minimalistyczny styl. Deska rozdzielcza zdominowana jest przez cyfrowe zegary oraz potężny ekran centralny na konsoli środkowej, który stanowi centrum dowodzenia wszystkimi pokładowymi systemami. Do dyspozycji użytkowników są też liczne schowki, wiele gniazdek do podłączania i ładowania zewnętrznych urządzeń elektronicznych oraz głośniki systemu audio, które łatwo można wymieniać. Wśród ciekawych opcji wyposażenia znajdą się m.in. montowane z tyłu panele słoneczne, które mają być źródłem dodatkowej energii zarówno dla auta jak i urządzeń na pokładzie.

Skrzynia Wolfa ma długość 1652 mm, szerokość 1490 mm i głębokość 397 mm, co daje łącznie 980 l przestrzeni ładunkowej. Firma nie podaje szczegółów na temat ładowności, ale zdradza, że pikap będzie mógł holować przyczepy o masie do 1360 kg. Spory schowek mieści się także pod przednią maską, czyli w miejscu gdzie w pikapach z tradycyjnym napędem montowany jest silnik.

Alpha Wolf – „setka” w 6,5 s

Wolf ma być dostępny w konfiguracji przednionapędowej lub 4x4 z dwoma silnikami, które będą zasilane bateriami litowo-jonowymi o pojemności od 75 do 85 kWh. Alpha obiecuje przy tym iście dynamiczny charakter modelu, w tym przyspieszenie 0-60 mph (0-96 km/h) w 6,2 s i zasięg na jednym ładowaniu do 440 km.

Co ciekawe, Alpha Motor Corporation już rozpoczęła przyjmowanie rezerwacji na Wolfa i to mimo faktu, że na rynku pojawi się on nie wcześniej niż na początku 2023 r. Warto podkreślić, że będzie on jednym z najtańszych elektrycznych pikapów dostępnych w USA – jego ceny w zależności od wybranej wersji mają wahać się od 36 do 46 tys. dolarów netto.

Jeździlibyście?