Canoo jest młodą firmą z siedzibą w Los Angeles, zatrudniającą i współpracującą z ponad 350 osobami z branż technologicznej i motoryzacyjnej, która zajmuje się projektowaniem samochodów elektrycznych. Jej najnowsza propozycja to wielofunkcjonalny pikap, który wyróżnia się stylem i ciekawymi rozwiązaniami technicznymi. Model będzie konkurował z Teslą Cybetruck, Rvianem R1T czy elektryczną wersją Forda F-150.
Canoo Pickup Truck – forma i funkcja
Konstrukcja nowego pikapa bazuje na modularnej platformie, która kształtem przypomina deskorolkę. To w jej płaskiej części zabudowano wszystkie podzespoły pojazdu, łącznie z akumulatorami i silnikami – do wyboru będę warianty z napędem na jedną lub obie osie. Auto ma też układ kierowniczy by-wire, czyli bez połączeń mechanicznych między kierownicą i kołami.
Przeczytaj też:
- Tesla Cybertruck - pickup niczym pojazd kosmiczny
- Nowy GMC Hummer EV – bestia na prąd
- Sprawdź, jakie korzyści daje internetowa subskrypcja „Auto Świata”
Sama stylistyka modelu, choć może nie jest tak futurystyczna jak w przypadku Tesli Cybertruck, to z pewnością zwraca na siebie uwagę. Płaska platforma pozwoliła designerom na dużą swobodę i optymalne wykorzystanie przestrzeni. Kabina została przesunięta maksymalnie do przodu i ma opływowy kształt. Standardowo oferuje dwa miejsca dla kierowcy i pasażera oraz konfigurowalną przestrzeń w drugim rzędzie– można zamontować tam dwa kolejne siedzenia lub wyposażenie zgodne z preferencjami użytkownika.
Sama długość pikapa jak na warunki amerykańskie nie jest imponująca, bowiem sięga „tylko” 4677 mm, natomiast wielkość powierzchni ładunkowej z tyłu to 1627x1817 mm. Właściwości użytkowe można jednak łatwo zwiększyć za sprawą wysuwanego modułu, który wydłuża auto do 5400 mm i podłogę krypy do 2600 mm. A takie parametry umożliwiają już przewóz nawet większego sprzętu rekreacyjnego, narzędzi czy innych gabarytowych ładunków. Maksymalna ładowność to 816 kg. Na liście wyposażenia mogą znaleźć się też specjalne grodzie, dzięki którym można zabezpieczyć przedmioty przed przesuwaniem się i dopasować przestrzeń do potrzeb. Na podłodze umieszczono też dedykowane maty oraz uchwyty mocujące. Przydatne mogą okazać się również gniazdka elektryczne – Canoo zapewnia, że mogą one zasilać różnego rodzaju sprzęt przez cały dzień bez istotnego wpływu (do 10 proc.) na zasięg samochodu.
Funkcjonalność pojazdu dodatkowo powiększa przedni bagażnik, którego odchylana klapa może pełnić rolę stolika roboczego. Jest on również wyposażony w gniazdka elektryczne. Rozkładane stoliki znajdziemy także przy bocznych burtach, a na boku po lewej stronie także wysuwany stopień, który zapewnia szybki i łatwy dostęp do skrzyni ładunkowej. Pod nim znajduje się kolejny schowek na przedmioty takie jak np.: apteczka czy chłodziarka na przekąski i napoje.
Ofertę akcesoriów uzupełniają metalowe osłony podwozia, dodatkowe lampy przeciwmgielne, bagażnik dachowy w kilku rozmiarach oraz specjalne zabudowy skrzyni, dzięki którym pikapa w szybki sposób da się przerobić na kampera. Standardem są 18-calowe koła.
Canoo Pickup Truck – nawet 600 KM
Firma jest jeszcze powściągliwa w ujawnianiu szczegółów technicznych modelu. Wiadomo póki co, że w palecie znajdą się wersje z napędem na tył lub obie osie (odpowiednio jeden lub dwa silniki elektryczne). W topowej wersji Canoo Pickup Truck ma dysponować mocą ponad 600 KM i maksymalnym momentem 746 Nm. Amerykanie obiecują też zasięg ponad 320 km i szybkie ładowanie mające zapewniać swobodne korzystanie z pikapa na co dzień. Na więcej informacji musimy zaczekać do wakacji, kiedy to Canoo zacznie przyjmować zamówienia na tego pikapa. Co ciekawe, jego produkcja ma być zlecona jakiejś firmie zewnętrznej, ale tu również brak jeszcze konkretów. Dostawy do klientów Canoo planuje rozpocząć na początku 2023 r.