Inżynierowie z Buchloe postanowili wziąć na warsztat BMW serii 4 Gran Coupé i wsadzić tam silnik znany z M3 i M4, dzięki czemu dostaliśmy nie tylko komfortowy, ale też bardzo szybki samochód, czyli to, co Alpina lubi najbardziej.
Alpina B4 Gran Coupe — jeszcze mocniejsza niż M4 Competition
Jednostka napędowa ma 3 litry pojemności i sześć cylindrów ustawionych w jednym rzędzie. Jest ona oczywiście także trochę mocniejsza niż to, co znajdziemy w BMW. Motor dysponuje mocą 495 KM, a jej moment obrotowy to aż 730 Nm.
Zobacz: Widzieliśmy, jak powstają samochody BMW Alpina
Jednostka połączona jest z nieco zmodernizowaną 8-biegową skrzynią biegów produkcji ZF, a napęd realizowany jest za pomocą xDrive. To wszystko sprawiło, że Gran Coupé osiąga 301 km/h, a sprint do 100 km/h zajmuje 3,7 sekundy. To jedynie 0,2 sekundy więcej niż BMW M4 Competition.
To jednak nie jest wszystko, modernizacji poddano również zawieszenie. B4 Gran Coupé dostało nowe sportowe zawieszenie, zmieniono sprężyny i amortyzatory, a także przeprojektowano stabilizatory. Dzięki temu samochód lepiej się prowadzi i poprawiono jego komfort.
Auto z zewnątrz zostało nieco zmodyfikowane, jednak są to zmiany, którym bliżej do kosmetycznych niż poważnych. Niewielki dyfuzor zdobi tylny zderzak, z którego wystają cztery końcówki wydechu, z przodu natomiast dołożono niewielką dokładkę przedniego zderzaka. Zmienione również zostały koła na 20-calowe wieloszprychowe, charakterystyczne dla Alpiny, które są odziane w opony Pirelli P Zero opracowane specjalnie dla aut od Niemców.
Wnętrze to także elegancja, mamy beżową skórę i aluminium. Samochód już można zamawiać, a pierwsze egzemplarze trafią do salonów w lipcu 2022 r. Cena auta to 91 tys. 800 euro.