Ta duża limuzyna marki Audi mierzy 5,14 m długości, 1,95 m szerokości, 1,46 m wysokości, a jej rozstaw osi wynosi 2,99 m. Model A8 L jest dłuższy i ma większy o 13 cm rozstaw osi. W przypadku obu wariantów karoserii, bagażnik ma pojemność do 520 litrów.

Model charakteryzuje się lekką konstrukcją. Ciężar własny Audi A8 to tylko 1830 kg, które uzyskano dzięki karoserii wykonanej prawie w całości z aluminium.

Nowe A8 zostało wyposażone w diodowe reflektory Matrix LED. Jednostki świateł drogowych składają się w nich z 25 diod świetlnych, które zapalają się pojedynczo, zależnie od sytuacji, a które można również w zależności od potrzeb wyłączać lub przyciemniać.

Samochód posiada końcówki układu wydechowego w trapezoidalnym kształcie, delikatne chromowane listwy i czarne obramowania okien. Klienci mają do wyboru dwanaście kolorów lakieru, w tym pięć nowych. Samochód może pochwalić się też sportowym podwoziem oraz elegancko wykończonym wnętrzem.

Audi A8 będzie dostępny z dwoma silnikami benzynowymi i dwoma silnikami diesla. Są to: jednostka 3.0 TFSI o mocy 310 KM doładowana sprężarką, jednostka V8 Biturbo 4.0 TFSI o mocy 435 KM, motor 3.0 TDI o mocy 258 KM oraz silnik 4.2 TDI o mocy 385 KM i momencie obrotowym 850 Nm. Audi zapowiada, że zużycie paliwa w tych silnikach zmalała o 10 proc.

Audi A8 z silnikiem 4.0 TFSI od zera do 100 km/h przyspiesza w 4,5 sekundy. System Audi cylinder on demand (COD) odłącza przy obciążeniach częściowych cztery z ośmiu cylindrów. Najbardziej ekonomicznym silnikiem jest jednostka 3.0 TDI. Na 100 km zużywa średnio jedynie 5,9 litra oleju napędowego (155 g CO2 na km). Wszystkie jednostki spełniają europejski standard emisji spalin Euro 6.

Uzupełnieniem klasycznego wariantu Audi A8 są trzy inne modele. Audi A8 hybrid, bogato wyposażone Audi A8 L W12 oraz model S8 o mocy 520 KM. Ten ostatni model przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,1 sekundy.