Zmodernizowane X3 i X4 będą świętować swoją światową premierę podczas salonu w Chengdu w Chinach (od 27 sierpnia do 5 września), a europejska premiera będzie miała miejsce na targach IAA w Monachium (7–12 września). Po rozpoczęciu produkcji w zakładzie Spartanburg (USA) w sierpniu 2021 r. rozpocznie się wprowadzenie na rynek. Z zewnątrz zmodernizowane modele rozpoznamy dość łatwo: inny jest grill (co chyba nie zaskakuje – większy niż wcześniej), reflektory LED zostały spłaszczone o ok. 10 mm (LED-y to standard w X3, wersja matrycowa to standard w X4), zaś jako wyposażenie dodatkowe dostępne będą teraz również światła laserowe o zasięgu do 650 metrów. Na nowo zaprojektowano też pas przedni z pionowymi wlotami powietrza, mocnymi, dużymi powierzchniami w kolorze karoserii i solidną atrapą osłony podwozia.

Z tyłu też nie da się nie zauważyć zmian. Nowe są np. w pełni diodowe lampy z czarnym obramowaniem, zmodyfikowana została atrapa osłony podwozia, a końcówki rur wydechowych są większe i zakończone w jednej płaszczyźnie. Rzut oka do wnętrza – dotykowy wyświetlacz centralny o przekątnej ekranu 10,25 cala teraz trafia do wyposażenia standardowego, jako opcja dostępna jest wersja wyświetlacza dotykowego o przekątnej 12,3 cala.

BMW X3 i X4 – nowe wnętrze

Do tego: nowa konsola środkowa z aktualnego BMW serii 4 z panelem sterowania do kontrolera iDrive, dźwignią zmiany biegów, przyciskiem uruchamiania silnika, przyciskami start/stop, elektrycznym hamulcem postojowym, wspomaganiem zjazdu ze wzniesień i funkcjami jezdnymi. Fotele sportowe z tapicerką z Sensateku nowej generacji w nowym deseniu Ray i z perforowanymi siedziskami głównymi, a także klimatyzacja automatyczna z 3-strefową regulacją w wyposażeniu standardowym.

Jeśli chodzi o napęd, to układ mild hybrid – oprócz trzech diesli – dostaną też teraz trzy silniki benzynowe: 48-woltowy alternator odwracalny z elektrycznym doładowaniem rzędu 8 kW (11 KM) zapewnia lepsze osiągi przy równocześnie niższym zużyciu paliwa i zwiększonym komforcie jazdy. Do oferty trafia X3 xDrive30e z napędem hybrydowym plug-in; zakres mocy waha się od 135 kW (184 KM) do 265 kW (360 KM).

BMW X3 i X4 M Competition – też odświeżone

Zmiany nie ominęły też wersji M, czyli X3 i X4 Competition. Z zewnątrz zamiany są podobne (m.in. światła laserowe w opcji, inne lampy z tyłu), warto natomiast zwrócić uwagę na napęd, bo moment obrotowy obu wersji wzrasta o 50 Nm (do 650 Nm). Nowy jest kuty wał korbowy o lekkiej konstrukcji, zaś silnik ma teraz zapewniać większą elastyczność i pozwala aktualnie na uzyskanie lepszego o 0,3 s przyspieszenia od 0 do 100 km/h (w 3,8 s). Prędkość maksymalna została ograniczona elektronicznie do 250 km/h, zaś z opcjonalnym pakietem M Driver limit wynosi 285 km/h.