Cupra obchodzi właśnie swoje trzecie urodziny i świętuje je w doskonałym stylu prezentując najmocniejszą i najbardziej pociągającą wersję swojego kompaktowego modelu. Auto z onaczeniem VZ5 – od słowa „Veloz” – prędkość – adresowane jest do najbardziej wymagających klientów młodej hiszpańskiej marki.
Cupra Formentor VZ5 – temperamenty styl
Sportowy charakter modelu podkreślony został przetłoczeniami na pokrywie silnika, powiększonymi wlotami powietrza, detalami wykończenia z włókien węglowych, 20-calowymi alufelgami spod których widać 6-tłoczkowe zaciski Akebono (ta japońska firma odpowiada także za układy hamulcowe dla McLarena P1), a także czterema końcówkami wydechu w kolorze miedzianym. W porównaniu z innymi odmianami Formentora wersja VZ5 ma też zmniejszony o 10 mm prześwit. W ofercie cztery kolory nadwozia, w tym specjalny Taiga Grey zarezerwowany dla tej odmiany.
We wnętrzu uwagę zwracają kubełkowe fotele obite skórą w kolorze czarnym lub petrol blue oraz sportowa kierownica na której umieszczono przycisk „Cupra” do szybkiego przełączania trybów pracy układ napędowego – do wyboru: Comfort, Sport, Individual, Offroad i najbardziej sportowy Cupra. Dodatkowo, dzięki wyposażeniu auta w adaptacyjne zawieszenie DCC kierowca ma do dyspozycji 15 różnych ustawień amortyzacji. Standardem jest też system multimedialny współpracujący z Apple CarPlay i Android Auto z 12-calowym ekranem dotykowym. Nie brakuje oczywiście elektronicznych asystentów, takich jak: adaptacyjny tempomat ACC, Travel Assist, Exit Assist czy Emergency Assist.
Cupra Formentor VZ5 – zwieńczenie mocy
Pod maskę Formentora VZ5 trafił pięciocylindrowy silnik 2.5 TSI, który dysponuje mocą 390 KM i momentem obrotowym 480 Nm, które przekazywane są na obydwie osie za pośrednictwem 7-stopniowej skrzyni dwusprzęgłowej. Taki potencjał umożliwia rozpędzanie się od 0 do 100 km/h w 4,2 s oraz osiąganie maksymalnej prędkości 250 km/h (ograniczona elektronicznie).
W salonach sprzedaży Formentor VZ5 pojawi się pod koniec tego roku. Niestety, nie znamy jeszcze cen modelu, ale z pewnością bedą one odpowiednio wyższe od topowej dotychczas wersji tego auta ,czyli VZ o mocy 310 KM, za którą trzeba zapłacić minimum 194 500 zł.