Galeria zdjęć
Nowy model Alfy Romeo wejdzie do sprzedaży nie później niż w ciągu dwóch lat. Pewnie nawet wcześniej. Zbudowano ją na podwoziu Jeepa Renegade. Konkurenci to m.in. Mazda CX-3 oraz Volkswagen T-Cross.
Niemieckie koncerny prą w stronę elektryfikacji. Już w 2020 roku Audi wprowadzi do sprzedaży elektryczne Q4, zbudowane na podwoziu MEB, stosowanym w całej Grupie Volkswagena. W tym roku pojawią się zaś modele hybrydowe z możliwością ładowania ich z gniazdka: Q5, A6, A7 oraz A8.
BMW też stawia na elektryczność. Dlatego zmodernizowana seria 7 wystąpiła także w wariancie spalinowo-elektrycznym, z dużymi bateriami.
Nowy model Ferrari zastępuje 488 GTB. Pod maską 3,9-litrowe V8 z turbo, znane już z modelu 488 Pista. Prędkość maksymalna: ponad 320 km/h.
Aż trudno uwierzyć, ale elektryczna Honda to miejskie auto na prąd, które wejdzie do sprzedaży w niektórych europejskich krajach jeszcze w tym roku. W 2020 roku - w całej Europie.
Wszyscy chcą mieć auta na prąd, więc taki model dołączy też do oferty Kii. To Soul z akumulatorami i silnikiem elektrycznym. Sprzedaż w Europie - najpewniej jeszcze w tym roku.
Japoński koncern zaskoczył premierą SUV-a, który w ofercie Mazdy wypełni lukę między CX-3 a CX-5. Sprzedaż rozpocznie się jeszcze w tym roku, a rywalami CX-30 będą m.in. Peugeot 3008 oraz Skoda Karoq.
Sportowe kombi, czyli CLA Shooting Brake to najważniejsza nowość Mercedesa. Auto bazuje na podwoziu nowej klasy A i będzie napędzane tymi samymi silnikami, co hatchback. W planach jest sportowa wersja z jednostką z A 35.
Odnowiony model GLC zyskał nowe, diodowe reflektory, zmieniono też nieznacznie wygląd zderzaków i grilla. Inne zmiany to nowocześniejsze, bardziej oszczędne silniki oraz odnowiony system multimedialny.
Elektryczna klasa V wejdzie do sprzedaży dopiero w 2021 roku. Ma zainteresować przede wszystkim firmy, takie jak np. hotele albo obsługa lotnisk.
Japoński SUV przeszedł kolejną kurację odmładzającą. Tym razem zmiany są bardziej widoczne niż zwykle.
Wraz z premierą nowego 208, które wejdzie do sprzedaży już w tym roku, Peugeot pokazał też elektryczną wersję tego bardzo ładnego samochodu do miasta. Stylizacją 208 bije na głowę rywali takich, jak Renault Clio lub Ford Fiesta.
Nowe, hybrydowe 508 to kolejna próba zbudowania hybrydy przez Peugeota. Poprzedni napęd dieslowsko-elektryczny okazał się niewypałem, tym razem może być jednak lepiej. Model 508 PHEV to na razie prototyp o mocy 400 KM. Mało prawdopodobne, że w podobnej wersji auto wejdzie do produkcji.
Nie wiadomo jeszcze, czy marka Polestar pojawi się w Polsce. W Europie jednak na pewno te elektryczne samochody będą sprzedawane, czy też raczej wypożyczane w abonamencie. Polestar 2 to model niedrogi, który ma rywalizować z Teslą Model 3. Produkcja rozpocznie się w 2020 roku.
Nowe Porsche 911 Cabriolet ma elektrycznie sterowany dach, który składa się w 12 sekund i to do prędkości 50 km/h. Pod maską znajduję 3-litrowy silnik z turbo. Oczywiście bokser.
Nowe Renault Clio wykorzystuje instalację 48 V, jest lżejsze od poprzednika i może mieć na pokładzie systemy wspomagające autonomiczną jazdę.
Najmniejszy SUV Skody do sprzedaży wejdzie w połowie tego roku. Rywalami nowego modelu z Czech będą m.in. Nissan Juke oraz Renault Captur. Atutem Skody ma być obszerne wnętrze, co jest zresztą typowe dla aut tej marki.
Nowy kompakt Skody już jest w sprzedaży. Ma obszerne wnętrze, a pod maską oszczędne silniki. Ciekawe, że choć Scala bazuje na podwoziu MQB A0 (jak VW Polo), to jednak będzie rywalizować z kompaktowym Golfem.
Nowa Supra to jedno z bardziej wyczekiwanych aut Toyoty. Oczywiście nie jest to dzieło japońskich inżynierów, bo Supra powstała we współpracy z BMW. Bliźniaczy model to nowe Z4. Pod maską sportowej Toyoty jest 3-litrowy, 6-cylindrowy, rzędowy silnik z turbo. Standardem jest 8-biegowy automat. Prędkość maksymalna to 250 km/h.
Mały SUV z potężnym silnikiem, czyli T-Roc R. Co ciekawe, jego najważniejszym rywalami będą inne modele Grupy Volkswagena, czyli Audi SQ2 oraz Cupra Ateca. Pod maską - 2-litrowy silnik o mocy 300 KM. Sprint do setki trwa zaledwie 4,9 s. Dobrze, że oprócz "elektryków", nadal powstają i takie samochody.
Passat przeszedł lifting, choć tego nie widać na pierwszy ani nawet na drugi rzut oka. Zmiany obejmują detale stylizacyjne, poprawiony system multimedialny oraz wyposażenie.
Odnowiony Volkswagen Multivan też niczym szczególnym się nie wyróżnia, ale ponieważ to jeden z chętniej kupowanych dużych vanów, warto o nim wspomnieć.