- Trail z seryjną mechaniczną szperą (mLSD) i opcjonalnym napędem 4x4. Active mają mLSD w opcji
- Obie wersje – Trail i Active – otrzymały dodatkowe osłony i wyróżniające je detale stylistyczne
- Do wyboru są trzy wersje czysto spalinowe (diesel 2.0/130 KM, 170 KM lub 185 KM) i trzy miękkie hybrydy
Ford Transit Trail do jazdy po bezdrożach
Transit Trail i Transit Custom Trail z napędem na przednie koła otrzymują standardowo nowy mechaniczny dyferencjał o ograniczonym poślizgu (mLSD), który ułatwia jazdę po nieutwardzonych drogach i w kiepskich warunkach pogodowych. Transit Trail dostępny jest także w wersji 4x4, jeszcze lepiej nadający się do jazdy po niepewnej nawierzchni. Układ napędu na cztery koła daje możliwość wyboru trybu jazdy (Śliska Nawierzchnia, Błoto/Koleiny), a w trudnych warunkach terenowych – zblokowania i sztywnego podziału napędu na przód i tył w stosunku 50:50.
Stylistycznie wersje Trail różnią się od zwykłych Transitów dodatkowymi czarnymi listwami bocznymi, osłonami wokół zderzaków, powiększonym logotypem Forda na matowym czarnym grillu, nowym wzorem 16-calowych alufelg i napisem „Trail” na przednich drzwiach. Transit Custom może mieć relingi dachowe i dodatkowe progi. Wersje Trail wyposażono seryjnie w skórzaną tapicerkę, klimatyzację, ogrzewaną przednią szybę, elektrycznie składane lusterka i czujnik zmierzchu.
Transit Custom Trail o dmc 3,0-3,4 t jest dostępny w wersjach furgon, kombi i furgon z podwójną kabiną oraz w dwóch wersjach rozstawu osi. W przypadku Transita Traila (dmc 3,5 t) wybór wariantów jest jeszcze większy – dostępne są m.in. furgon, kombi i furgon z podwójną kabiną, z pojedynczymi lub bliźniaczymi kołami.
Transit Trail i Transit Custom Trail napędzane są 2,0-litrowym dieslem EcoBlue w trzech wariantach mocy: 130 KM, 170 KM i 185 KM. Poza tym Transit Custom Trail oferowany jest (w tych samych wariantach mocy) jako miękka hybryda z 48-woltową instalacją elektryczną.
Fordy Tourneo i Transit Custom w lifestylowym wydaniu Active
Podobnie jak w przypadku wersji Active osobówek – Fiesty i Focusa, także Tourneo i Transit Active stylistycznie podążają tropem SUV-ów. W standardzie otrzymują specjalny wzór dla 17‑calowych alufelg i grilla, dodatkowe panele ochronne nadkoli, boków nadwozia, tylnego zderzaka i nakładek lusterek oraz relingi dachowe. W opcji dostępna jest mechaniczna szpera (mLSD), taka jak w wariantach Trail.
Wnętrze Tourneo Custom Active zostało ozdobione niebieskimi detalami na desce rozdzielczej. Jego kabina daje się łatwo przearanżować i dostosować do aktualnych potrzeb – np. zwiększyć przestrzeń bagażową, przesuwając fotele lub je w ogóle usunąć. Fotele można też obrócić.
Tourneo i Transit Custom Active dostępne są w takich samych wariantach napędowych, jak wersje Trail: diesel 2.0 lub miękka hybryda z dieslem (130 KM, 170 KM i 185 KM).