Dla Toyoty ten rok jest niezwykle pracowity. Do sprzedaży wchodzi aż 7 nowych modeli: Corolla Hatchback, Corolla Sedan, Corolla Touring Sports, Camry, RAV4, Supra oraz Prius po face liftingu. Premiery tych modeli odbyły się jeszcze przed salonem w Genewie, jednak takiej kumulacji nowości na swoim stoisku Toyota nie miała od lat. Niektórymi z tych aut mieliśmy okazję już jeździć. Nasze pierwsze wrażenia zza kierownicy nowej Corolli znajdziecie pod tym linkiem, film z jazd prototypową Suprą obejrzycie tu, natomiast relację z jazd nowym RAV4 przeczytacie w tym miejscu. A co z premierami? Japończycy przywieźli do Genewy też wersje specjalne swoich nowości: Suprę GT4 Concept, Corolle TREK i GR Sport oraz Aygo x-cite.

Toyota GR Supra GT4 Concept – wyścigówka z spoilerami z włókien konopi

Z myślą o prywatnych zespołach wyścigowych Toyota stworzyła koncepcyjną Suprę zgodną z specyfikacją GT4 FIA. Auto zostało wydłużone przez dołożenie przedniego dyfuzora i tylnego skrzydła. Imponujące ospoilerowanie poprawia docisk i zostało wykonane z... kompozytów z włókien konopi i lnu. Dlaczego nie z włókna węglowego? Ponieważ naturalne włókna ograniczają wpływ produkcji auta na środowisko... Auto zachowało seryjny układ zawieszenia, jednak całość obniżono przez zastosowanie wyczynowych sprężyn, amortyzatorów i stabilizatorów. Zastosowano także mocniejsze hamulce.

Foto: NewsPress
Toyota GR Supra GT4 Concept

Pod maską pozostał seryjny 3-litrowy silnik R6 z turbodoładowaniem współpracujący z automatyczną skrzynią biegów. Otrzymał jednak wyczynowy sterownik i specjalne wiązki przewodów. W układzie przeniesienia napędu zastosowano wyczynowe półosie oraz mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu. Kabinę ogołocono z zbędnych podczas ścigania elementów wyposażenia. Pojawiły się elementy kluczowe dla spełnienia homologacji: wyczynowe kubełki OMP, klatka bezpieczeństwa, gaśnica, sportowy zbiornik paliwa i układ szybkiego tankowania.

Foto: NewsPress
Toyota GR Supra GT4 Concept

Toyota podkreśla, że gabaryty, masa i moc silnika dają korzystną podstawę do ścigania się w tej serii – dla sprawiedliwej rywalizacji stosowane są tu bowiem przeliczniki osiągów. W zależności od zainteresowania potencjalnych klientów zespół Toyota Gazoo Racing podejmie decyzję o budowie serii wyczynowych Supr GT4.

Foto: Toyota
Toyota GR Supra GT4 Concept

Toyota Corolla GR Sport – pakiet w sportowym duchu Gazoo Racing

GR Sport to usportowiona wersja Corolli. Będzie dostępna w sprzedaży od 2020 r. i występować w wersjach hatchback i kombi, zarówno z napędem hybrydowym 1.8/122 KM, jak i mocniejszym 2.0/180 KM. Pakiet GR Sport obejmuje szereg modyfikacji. Z zewnątrz sportowy charakter podkreślają bardziej agresywny kształt zderzaków, grill wykończony ciemnym chromem, nakładki progów, 18-calowe alufelgi i tylny dyfuzor. We wnętrzu natomiast znajdziemy sportowe fotele (opcjonalnie ze skórzaną tapicerką) i czarne przeszycia deski rozdzielczej, kierownicy i dźwigni wyboru zakresu jazdy. Po raz pierwszy w Corolli pojawią się też amortyzatory ze zmienną siłą tłumienia.

Foto: NewsPress
Toyota Corolla GR Sport

Toyota Corolla TREK – kombi dla kolarzy

Corolla TREK to specjalna edycja kompaktowego kombi, stworzona we współpracy z amerykańską marką rowerową TREK. Powstała z myślą o tych, którzy lubią aktywnie spędzać czas na dwóch kółkach. Do sprzedaży wejdzie na początku 2020 roku i będzie dostępna z napędami hybrydowymi 1.8 i 2.0. Czym wersja TREK różni się od zwykłej Corolli Touring Sports? Ma podwyższone o 20 mm zawieszenie, srebrne osłony podwozia i 17-calowe alufelgi. Do wyposażenia należą także przyciemniane szyby, światła przeciwmgielne i reflektory LED. Z kolei w kabinie wersję TREK wyróżniają dwukolorowa tapicerka oraz drewniane elementy dekoracyjne.

Foto: NewsPress
Toyota Corolla TREK

Corolla TREK nie ma być jednak jedynym owocem współpracy Toyoty i TREKa. Firmy podpisały umowę, na mocy której Corolla TREK będzie oficjalnym samochodem technicznym zespołów kolarskich Trek-Segafredo World Tour w europejskich wyścigach. Jak podkreśla Toyota, obie marki łączy zaangażowanie w ochronę środowiska oraz wprowadzanie na rynek alternatywnych rozwiązań transportowych.

Foto: NewsPress
Toyota Corolla TREK

Toyota Aygo x-cite – limitowany maluch w kolorze Pure Orange

Co roku Toyota prezentuje nową edycję specjalną modelu Aygo. Tym razem styliści upodobali sobie pomarańczowy kolor – nowe Aygo x-cite ma nadwozie w lakierze Pure Orange z czarnym dachem i lusterkami. W środku z kolei kolorowe akcenty znalazły się na tapicerce foteli, desce rozdzielczej, boczkach drzwi i dywanikach. Aygo w wersji x-cite ma bardzo bogate wyposażenie. W standardzie otrzymujemy system multimedialny z 7-calowym ekranem dotykowym, kamerę cofania, światła przeciwmgielne i 15-calowe alufelgi.

Foto: NewsPress
Toyota Aygo x-cite Pure Orange