"Jeep Hurricane to najlepszy pojazd 4x4, jaki dotąd zbudowano, dysponujący największą mocą napędu i nieograniczonymi możliwościami  użytkowymi"  - mówi Trevor Creed, wiceprezes ds. projektowania Chrysler Group - "Nawiązuje do ekstremalnych pojazdów, jakimi jeżdżą najwięksi entuzjaści Jeep'a - zarówno w swym wyglądzie jak i sprawności off-road'owej."

Hurricane został wyposażony w dwa silniki HEMI o mocy 335 KM i momencie obrotowym 500 Nm. Jeden z przodu, drugi z tyłu - czyli razem 670 KM i 1000 Nm. Oba silniki HEMI mają system zmiennej pojemności czynnej MDS i zależnie od potrzeb Jeep Hurricane może być napędzany 4, 8, 12 lub 16 cylindrami. Dzięki takiej mocy Jeep przyspiesza do 100 km/h w mniej niż pięć sekund.

Przenoszenie momentu obrotowego odbywa się za pośrednictwem centralnej skrzynki rozdzielczej i półosi z mechanicznie sterowanym rozdziałem mocy na poszczególne koła. Niezależne przednie i tylne zawieszenie o skoku 508 mm opiera się na wahaczach trapezowych i sprężynach śrubowych z amortyzatorami o regulowanej przez kierowcę twardości.

Prześwit pojazdu wynosi 363 mm, a kąty natarcia i zejścia - 64 i 86,7 stopni. W "towarzystwie" 37-calowych kół Hurricane nie napotka wiele przeszkód, na które nie mógłby się wspiąć. Pojazd dysponuje ponadto dwoma trybami zautomatyzowanego kierowania 4 kołami: tradycyjnym, gdy tylne koła skręcają się na zewnątrz - by zmniejszyć średnicę zawracania oraz terenowym, gdy wszystkie koła można skręcić w jedną stronę. Tryb terenowy pozwala poruszać się bokiem - bez zmiany kierunku.

Jednoczęściowa karoseria Hurricane wykonana jest ze wzmacnianego włókna węglowego jako struktura, zastępująca tradycyjną ramę podwozia, i do niej właśnie montowane jest zawieszenie wraz z systemem napędowym. Całość ma niewielką masę (1.746 kg) i wysoką odporność mechaniczną - obok funkcjonalnego wyglądu.