• Hyundai Elantra N ma pod maską 2-litrowy silnik, który generuje 280 KM oraz 392 Nm, a chwilowo moc jednostki wzrasta do 290 KM
  • Zastosowany silnik pozwala rozpędzić auto do setki już po 5,3 s, natomiast maksymalna prędkość pojazdu wynosi 250 km/h
  • Moment obrotowy przekazywany jest na przednie koła za pomocą 8-stopniowej, automatycznej przekładni, a o optymalną przyczepność dba elektroniczny mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu
  • Więcej takich informacji znajdziesz na stronie głównej Onet.pl

Hyundai Elantra N to dowód na to, że sportowy sznyt nie musi być wcale domeną hatchbacków czy coupe. Na tle słabszych wersji auto wyróżnia się agresywną stylistyką nadwozia popartą potężną atrapą chłodnicy oraz dużymi wlotami powietrza w przednim zderzaku. Z tyłu wyróżniają się dwie końcówki układu wydechowego wkomponowane w dyfuzor oraz spoiler na klapie bagażnika.

Całości dopełniają ostre cięcia na boku pojazdu, czerwone listwy poprowadzone dookoła karoserii oraz efektownie wyglądające, 19-calowe alufelgi. Spomiędzy ramion kół wyzierają czerwone zaciski układu hamulcowego, którego tarcze mają średnicę 360 mm.

Ze stylistyką nadwozia współgra wygląd wnętrza. To przede wszystkim zasługa sportowej kierownicy, aluminiowych pedałów, a przede wszystkim kubełkowych foteli. Wykończono je alcantarą, a dzięki odpowiedniemu wyprofilowaniu zapewniają świetne podparcie z boku podczas dynamicznej jazdy na zakrętach.

Poza tym w stosunku do słabszych odmian Hyundaia Elantry siedzenia umieszczono o 10 mm niżej i uzyskana w ten sposób pozycja za kierownicą potęguje sportowe doznania podczas prowadzenia.

Hyundai Elantra N – 280 KM lub na chwilę 290 KM

Do napędu pojazdu przewidziano 2-litrowy, benzynowy silnik generujący 280 KM oraz 392 Nm (taki sam, jak w Hyundaiu i30 N). Ponadto auto wyposażono w funkcję N Grin Shift, dzięki której wzrasta ciśnienie doładowania, a moc do 290 KM. Wszystko to sprawia, że po mocnym wciśnięciu pedału gazu auto osiąga setkę już po 5,3 s, a maksymalnie można nim jechać 250 km/h.

Projektanci zadbali również o odpowiednią oprawę dźwiękową Hyundaia Elantry N. Jednak basowe brzmienie układu wydechowego to nie jedyny element, który zapewnia mocne doznania. Oprócz tego w wyposażeniu znalazł się korektor dźwięku, dzięki któremu kierowca może dobrać dźwięk napędu zgodny z indywidualnymi upodobaniami.

Hyundai Elantra N – elektronika dba o dobrą trakcję

Potężny moment obrotowy dociera do przednich kół za pomocą 8-stopniowej, dwusprzęgłowej przekładni. Na pokładzie auta znalazł się układ e-LSD (elektroniczny mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu), który zapewnia optymalną przyczepność i pomaga zachować obrany tor jazdy.

Hyundai Elantra N oferowany jest na razie w Korei oraz w Ameryce. W chwili obecnej nie wiadomo czy samochód trafi do sprzedaży także w Europie.