• Świetne właściwości terenowe i dynamiczne usposobienie
  • Silnik V8 w parze z a 8-stopniowym „automatem”
  • To najmocniejszy, najszybszy i najbardziej wszechstronny Jeep Wrangler

Nowy Jeep Wrangler Rubicon 392 to propozycja dla najbardziej wymagających klientów. Jak zapewnia producent, oferuje on wszystko to, co najlepsze, zarówno pod względem właściwości jezdnych na szosie i w terenie, wyposażenia, jak i dynamicznych osiągów. To też najmocniejszy i najszybszy seryjnie produkowany Wrangler w historii tego modelu – potrafi przyspieszać do „setki” w 4,5 s (aż o 40 proc. szybciej niż Rubicon V6).

Jeep Wrangler Rubicon 392 – V8 czystej krwi

Sercem nowego modelu jest 8-cylindrowa jednostka widlasta o pojemności 6,4 l, która osiąga moc 470 KM i maksymalny moment obrotowy 637 Nm. Trafia on na obydwie osie za pośrednictwem 8-stopniowej, automatycznej skrzyni biegów TorqueFlite i dwubiegunowej skrzyni rozdzielczej Selec-Trac typy „full -time”. Co ważne, blisko 75 proc. maksymalnego momentu dostępne jest tuż powyżej wolnych obrotów silnika, co gwarantuje doskonałą elastyczność na trasie i w każdym terenie. Skrzynia biegów została przystosowano do przenoszenia wysokiego momentu obrotowego i według Jeepa zapewnia szybką i płynną zmianę przełożeń w każdych warunkach drogowych, a dzięki inteligentnemu sterowaniu potrafi dostosować swoją pracę do stylu jazdy kierowcy jak i zmieniającej się sytuacji na drodze. Kierowca może też zmieniać biegi ręcznie aluminiowymi łopatkami umieszczonymi przy kierownicy.

Inżynierowie marki pomyśleli też o brzmieniu silnika V8, które wydostaje się poprzez aktywny, dwururowy układ wydechowy zwieńczony poczwórnymi końcówkami. Soczysty warkot wydawany jest już przy normalnej jeździe, a dodatkowo kierowca może wzmacniać wciskając odpowiedni przycisk na konsoli.

Jeep Wrangler Rubicon 392 – bezkompromisowy twardziel

Hasło wszystko co najlepsze dotyczy również zdolności terenowych. W przypadku Wranglera Rubicona 392 są one potwierdzone certyfikatem Trail Rated i oznaczają pełną swobodę poruszania się w każdym terenie. Odpowiada za to wyrafinowana konstrukcja układów jezdnego i napędowego, która obejmuje takie elementy jak m.in.:

  • układ napędu 4x4 Selec-Trac typu „full-time”,z aktywną skrzynią rozdzielczą o przełożeniu redukcyjnym równym 2,72:1. Pozwala ona na wybór jednego z czterech trybów jazdy: 4WD Auto/4WD High/Neutral/4WD Low;
  • system Off-road Plus z trybami Sand and Rock, które regulują pracę przepustnicy, moment zmiany biegów i sterowanie napędem tak, aby uzyskać maksymalne osiągi podczas jazdy z większą prędkością po piasku, a także w trakcie pełzania po skałach z minimalną szybkością. Program jazdy Off-road Plus umożłiwia także zblokowania tylnej osi przy dużych prędkościach podczas jazdy w ustawieniu „4WD High";
  • system Selec-Speed Control, który zarządza prędkością w trybie „4WD Low" podczas jazdy w terenie bez konieczności naciskania hamulca. Jest aktywowany przyciskiem na desce rozdzielczej, a kierowca może wskazać prędkość docelową 1-8 km/h;
  • szeroki rozstaw osi, przednie i tylne osie Dana 44 heavy-duty z grubszymi rurami,
  • elektroniczna blokada przedniej i tylnej osi Tru-Lock;
  • elektronicznie rozłączany przedni stabilizator poprzeczny, który maksymalizuje skok zawieszenia w ekstremalnych warunkach terenowych;
  • system wlotu powietrza Hydro-Guide z trójpoziomowym układem kanałów z wieloma odpływami, obejmujących m.in. jednokierunkowy odpływ w komorze powietrza, który odprowadza wodę – do 56 litrów na minutę – z dala od powietrza wpływającego do silnika. Dzięki temu Wrangler Rubicon 392 może bez obaw brodzić w wodzie o głębokości do 82,5 cm, nawet gdy zalewa ona na maskę;
  • prześwit 26,1 cm, kąt natarcia 44,5 stopnia, rampowy 22,6 stopnia i zejścia 37,5 stopnia.

Standardowo auto poruszać się będzie na 17 calowych alufelgach pierścieniem beadlock.

Jeep Wrangler Rubicon 392 – w stylu premium

Jak przystało na topową wersję w palecie Rubicon 392 zaoferuje bogate wyposażenie seryjne. Obejmie ono m.in. skórzaną tapicerkę, system multimedialny Uconnect, zestaw przycisków pomocniczych, sztywny dach w kolorze nadwozia, nadkola lakierowane w kolorze nadwozia, pakiet stalowych zderzaków, pakiet oświetlania LED, pakiet na zimną pogodę oraz komplet systemów bezpieczeństwa i elektronicznych asystentów kierowcy. Na tym nie koniec. Klienci mogą zamówić opcjonalne produkty Mopar, dedykowane do tego modelu, w tym Jeep Performance Parts (JPP), off-roadowe światła LED, wciągarkę Rubicon, przedni most Ultimate Dana 44 Advantek z przełożeniem do 5,38, rurowe drzwi, off-roadowe zderzaki, osłony boczne i mnóstwo innych.

Jeep Wrangler Rubicon 392 – bez Europy

Europejskie regulacje dotyczące emisji spalin są głównym powodem, dla którego nie będzie można kupić Wranglera Rubicona 392 na Starym Kontynencie. Na rynkach Ameryki Północnej auto pojawi się w pierwszym kwartale 2021 roku, a pod koniec przyszłego roku trafi także do oferty na Bliskim Wschodzie. Fanom modelu w Polsce pozostaje więc import prywatny. Idziemy o zakład, że co najmniej kilka Rubiconów 392 pojawi się w przyszłym roku w ten sposób na naszych drogach.