Japoński producent uznał, że nie ma czego poprawiać w wyglądzie tego małego roadstera, dlatego Mazda MX-5 na rok 2022 będzie wyglądała tak samo jak do tej pory. I dobrze, bo kto by pomyślał, że to auto jest z nami już 7 lat? Samochód zupełnie się nie zestarzał.
Sprawiono jednak, że Mazda MX-5 będzie teraz jeszcze lepiej jeździła. To za sprawą systemu Kinematic Posture Control (KPD), który czuwa nad tym, aby samochód był bardziej stabilny i pewny. System ten analizuje prędkość kół i stopień skrętu kierownicy, i na tej podstawie stara się zapobiegać przechyłom za pomocą delikatnego przyhamowywania wewnętrznego koła. Auto ma jeszcze lepiej poruszać się w zakrętach, a dodatkowo system ten w żaden sposób nie dodaje kilogramów lekkiemu roadsterowi.
Poza tą zmianą pozostała kosmetyka. Producent zaoferuje nowy lakier o nazwie Platinum Quartz Metallic, który jest połączeniem koloru złotego i różowego. Ponadto w wersji z miękkim dachem klienci będą mogli teraz zmienić kolor dachu na niebieski.
Z niebieskim dachem pojawią się także wstawki we wnętrzu o tej samej barwie. Dodatkowo trafi tam nowa tapicerka ze skóry Nappa w kolorze Teracotta.
Jednostka napędowa zostaje ta sama. Pod maską jest wolnossący silnik o pojemności dwóch litrów legitymujący się mocą 184 KM i generujący 204 Nm momentu obrotowego. Samochód z soft topem i manualną skrzynią biegów ma rozpędzać się do 100 km/h w 6,5 sekundy, a odmiana z dachem twardym w 6,7 sekundy. Auto z automatem sprint do setki kończy po 7,6 sekundy. Prędkość maksymalna, to odpowiednio 219 km/h, 220 km/h, a z automatem 199 km/h.